Födelsedag & annat.....

Helgen som varit har i stort sett rusat förbi, men så är det väl när man är ledig och vill hinna ALLT! På fredagen efter jobbet, blev det en "för ögat städ", innan Anna och Stefan kom och berättade en fantastisk nyhet! Mycket skojigt! På lördagen var det kanonväder, och både soligt varmt och skönt, så jag passade på att tillbringa dagen ute i trädgården. Chattade även lite med min goa vän Martin, som för tillfället jobbar i Korea. Han är anställd inom FN och har haft många intressanta jobb ute i världen, vilket gör det svårt att hålla tät kontakt. Nu var det månader sedan sist, och han hade både hunnit gifta sig med sin Ellen, och en liten minimartin är redan på väg! Jag är så himla glad för Martins skull, han är på väg mot det liv han en gång aldrig trodde han skulle få!

På kvällen kom ännu en vän, nämligen Maria, och jag fick en stor, jättefin ljuslykta på fot, dels gjort i fattigmanssilver i present av henne och Per-erik. Helt otroligt fin, och bild kommer så småningom. Gubben grillade lite åt oss, så att vi fick i oss lite god mat på vår planerade vinkväll. VI hade som vanligt trevligt, pratade om allt mellan himmel och jord och bara myste... Denna kväll var lika ljuvlig som dagen hade varit, och för en gång skull kunde man sitta ute hela kvällen, det varken blåste eller var fullt av mygg... Härligt!

På söndagen vaknade jag av lite stök i köket, och efter en stund kom Josefine och kompisen Madde in till mig med en bricka med nybakade scones, gott te och en jättefin klocka i present. Söta ungar, och skämma bort mig så!! Fortsatte att bli servad av familjen, och som ni förstår var det min födelsedag..  På eftermiddagen kom svärföräldrarna, svägerskan med familj och min storebror med familj hit och gratulerade oss. både gubben, sonen och jag fyller år under loppet av en vecka, så vi blev firade allihopa. Systeryster var dessvärre dålig, så de kunde inte komma, inte heller Madde och Andreas, för de har köpt sig en hundvalp som de inte kunde lämna. Saknade var de i alla fall, och kalaset blev jättetrevligt ändå..


Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej



Gör ju ej exakt efter recept...men allt på ett ungefär

150 gram Bregott

4 dl mjöl

3 msk vatten

(2½ vete & 1½ graham eller siktat dinkel...ca)



3ägg

3dl grädde Riktig!!!

salt Gärna Havsörtsalt eller Troccomare

Svartpeppar från kvarn



I denna- soltorkade tomater hackade

Broccoli

Paprika

Lägger Ost 1½-2 dl riven..i botten på det förgräddade skalet..(slipper bli så bränd snabbt)



Lycka till...kram Gizze

Har på allt....och 200 grader 35 minuter...

2010-08-10 @ 10:25:39
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: soffie

å va du har blivit firad va härligt du haft det å mycket fint du fått,GRATTIS i efterskott

kramiz

2010-08-10 @ 20:43:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna G

Grattis grattis.. :)

När man har de som inte kommer så vet man ändå att man är omtyckt och älskad... Man saknar bara deras närvaro ändå...

Ta hand om dig vännen!

Kram Anna

2010-08-11 @ 23:10:46
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Linda

Grattis i efterskott! =) Låter som att du haft det trevligt :) Kram

2010-08-12 @ 01:19:26
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Carina Norman

Grattis i efterskott får jag börja med!!!



Jag har en fråga om du vet vart du har köpt väggljusstaken/lyktan med glas som finns med i din blogg på Juli 2009???

Tycker den är jättefin, skulle jättegärna vilja ha två stycken och undrar om de fortfarande finns att köpa??

Tack på förhand / Carina

2010-08-12 @ 10:02:39
Postat av: my

Känner igen det där, man vill hinna ALLT om man är ledig om helgerna bara...

Grattis!

Hoppas du hade det jättebra!

Kram

2010-08-12 @ 20:02:10
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: messan

Grattis grattis till dig hjärtat mitt! Hoppas du haft det alldeles sagolikt så som man bara drömmer om och lite till...det så...



Som vanligt så får du en kram och en extra nu!!

Kram messan

2010-08-12 @ 22:43:37
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Milla

Grattis får man ju säga! :) Låter som du haft en mysig helg. Kram.

2010-08-12 @ 23:41:11
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0