Fredrik 20 år



För tjugo år sedan var den 19 augusti en söndag, det minns jag mycket väl. Jag fixade lite med söndagsmiddagen och hade precis satt in en gratäng i ugnen, och hade kött på spisen när telefonen ringde och min bror berättade att han precis blivit pappa för första gången...

Alla som känner mig, förtår att jag blev eld och lågor, och eftersom jag och "gubben" fick lov att komma in direkt, stängde jag bara av ugn och spisplatta, och åkte iväg. Inte blev det nås söndagsmiddag den dagen.. Däremot något mycket bättre...

När vi kom in till CSK låg de fortfarande kvar på förlossningen, men vi fick ändå lov att gå in och hälsa på den lilla familjen. Fredrik var redan då, söt som socker, och fasters hjärta smälte som is en solig dag, då han låg där i "plastbaljan" och säkert undrade vad som hände runtomkring honom...

20 år!!! Detta är redan 20 år sedan, och jag har svårt att förstå vad många år och händelser som passerat sedan dess. Nu är Fredrik vuxen, vacker som en dag i både själ och hjärta, och han är både en klok och fin kille, och det är inte utan att jag är lite stolt över att vara faster till honom. Hoppas hansndag blir fin, och att den innehåller både tårta och paket. Själv får jag gratulera en annan dag, eftersom jag jobber i EM....





Kommentarer
Postat av: Ulrika

Så underbart skrivet. Grattis i efterskott till fredrik.

Ja, tiden går väldigt fort, samtidigt när man ser tillbaka inser man att det hänt så mycket.

Jens är tre och ett halvt, inte klokt tycker jag. :)

varma kramar till dig goa Malin.

2010-08-20 @ 13:47:44
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: soffie

å va mysigt att ni fick åka in direkt å se den lille killen som nu blivit tor,GRATTIS!!!!

2010-08-21 @ 20:35:02
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0