Regn hos mig...

...och dessvärre även hos de som har semester nu. Önskar SÅ att de får det riktigt fint den sista veckan i alla fall, får ju lite dåligt samvete eftersom HELA min semester var kanonfin. Visserligen kan jag ju inte rå över vädrets makter, men ändå...

Igår firade vi Caspers födelsedag och jag tror att han blev nöjd med sina presenter. Jag och gubben jobbade ju på dagen, men var inne och grattade honom kvart i 6 på morgonen, så han slapp vänta på alla paket. Frukost på sängen fick han också, vilket Josse & Madde inte visste, då de sov när vi väckte honom. När de väl vaknade hade de fixat frukost med nybakta scones att överraska honom med, vilket var jättefint av dom. Dessvärre var han ju inte längre hungrig då.

När jag kom från jobbet gjorde vi i ordning tårta och fikade, och på kvällen hade vi tänkt att grilla, men vi tyckte det var lite småkallt och ostadigt så det fick bli lite köpmat istället. Inte dumt det heller!!!

Här hemma blir det inte mycket gjort, sitter mest och kikar på bilar på blocket, det är ju egentligen ingen panik, men det är bäst att hålla utkik, rätt som det är dyker rätt bil upp tror jag. Eftermiddagen ska tillbringas på jobbet, och jag hoppas att det inte spöregnar när det är dags att ge sig av. Hellre blir man ju blöt på vägen hem, inte när man ska gå i blöta kläder en hel kväll. Kanske lika bra att leta fram regnstället och gardera mig?

En fin dag, trots regn och rusk önskar jag er alla!


Kommentarer
Postat av: SOFFIE

ja fy tusan hur vädret har varit de sista dagarna ,vi får hoppas att det blir en vacker och solig höst annars rymmer jag ,

Grattis till Casper,

ha en goo kväll

2010-08-05 @ 21:52:05
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är alltid inne på blocket och letar något, jag brukar lägga in på bevakning så att man inte missar nåt ;-)

2010-08-06 @ 09:39:20
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: my

Ja det är ju verkligen skillnad på väder de här bägge perioderna! Du hade tur!

Kram och ha en goooo helg

2010-08-06 @ 17:08:34
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Här finns ännu lite hopp om sol. Just nu skiner den men det är stora tunga moln här :-)

2010-08-07 @ 10:50:15
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0