Sömnsjuka.......

Sitter här med kaffemuggen, efter ännu en natt med för tok för lite och dålig sömn. Började ju med ny medicin som rematologen skrev ut, i måndags, och tyckte att de första två nätterna gick riktigt bra, började faktiskt tro att den verkligen fungerade, för jag hade nästan ingen värk alls de nätterna och sov som en stock. Men inatt var man tillbaka på ruta ett igen. En orsak till kan ju vara att det var fruktansvärt varmt i sovrummet också, kanske man är i övergångsåldern också? Det värsta med att ha värk, är nog just att man inte får den sömnen man behöver, jag menar, visst kan dagarna vara jobbiga, men om man är sjukt trött, då fungerar ju inget som det ska...

Nåja, klagoramsan är över, avskyr verkligen mig själv när jag gnäller så, men ibland orkar jag inte hålla igen. Finns värre saker i världen än mina, det vet jag mycket väl, men man är väl sig själv närmast? Det första positiva idag, är att jag är ledig, och kunde i alla fall ligga kvar i sängen till kl 9. Självklart kunde jag ligga kvar hur länge som helst, men 9 är ändå sovmorgon, och det är inte bra att ligga för länge heller.. Det andra positiva är att idag kommer Jenny och min medicinburk Vincent hit, och få saker kan göra bättre för kropp och själ än denna lilla varelse!!

Tänka att jag, just jag, har äran att få finnas vid hans sida? Det är så stort och kan inte beskrivas. Inte ofta man har möjlighet att vara med från förlossningen, och det gav ett osynligt band mellan oss, så känner jag det i alla fall.. Längtar tills han kommer efter förmiddagsluren han brukar ha vid 11.

Igår grejade jag, och självklart grejade jag för mycket!! Ville så mycket, så idag blir det lugna puckar vill jag lova. Huvudet är fullt av småpyssel jag vill göra, men det får nog bli nästa ledighet. Ska blandannat göra ett smycke till mitt kusinbarn Sandra som ska gifta sig i september. Kul att hon gillar mina smycken, då får jag ju samtidigt fira henne lite. Stora damen nu, tror inte hon var mer än 7-8 år när jag såg henne sist. Stor del av släkten på pappas sida bor ju uppe i Östersund/Frösön, och när pappa gick bort blev kontakten med dom tyvärr mycket sämre... När mamma gick bort blev det likadant med släkten på hennes sida. Tråkigt tycker jag.... Antagligen är det avstånden som bidrar till det.

Nej, dags att fylla på kaffemuggen, komma i kläderna och vänta på mitt stora lilla främmande...

Önskar er alla en finfin dag!!!


Kommentarer
Postat av: Gizze

Hej!



Ja prova den & säg vad du tyckte!

Såna medicinburkar är bra! Idag behöver jag många...

Som tur är får jag Två goda doser ett par timmar vid lunch...sen En god dos hela helgen...hoppas de lyfter upp mig...för det gör då inte vädret och knappt nåt annat heller för tillfället...

Önskar dig en Härlig helg!

Kram Gizze

2010-08-13 @ 11:40:15
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: EWELINAJOHNSSON

intresannt och fin blogg ! :)

2010-08-13 @ 11:42:02
URL: http://johnsonplaze.blogg.se/
Postat av: Milla

Eller hur! Fågel som fågel. Men vissa tycker ju att det är oerhört viktigt med rätt namn på rätt fågel. ;)



Ja, det ska bli både, kul, spännande, intressant och nervöst att börja på ett nytt ställe. Men så är det väl för de flesta antar jag. Det blir säkert bra i slutändan. :) Ha en mysig dag med lilla V nu! Och en trevlig helg också för den delen! (Själv ska jag jobba) Kram.

2010-08-13 @ 12:41:41
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: messan

jag hoppas du får ro med din medicin som du så väl behöver. Jag vet hur det känns att inte kunna tåla sin egen medicin. Jag tar inga bromsar av den anledningen. Men....visst kämpar man för att testa.



Jag hoppas att biverkningarna går över...nu.

Var rädd om dig!

Kramar

2010-08-13 @ 21:45:57
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Anna G

Bara hoppas att värmen lägger sig lite så vi får sova gott...

Sköt om dig du vackra!

Kram Anna

2010-08-13 @ 22:27:48
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Barnens Hjältar

Tack det var gulligt sagt om sonen och fotopromenaden :-)

Hoppas du mår bra!!

2010-08-14 @ 19:19:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: soffie

vilken underbar dag det blev tillslut,ha en goo kväll å hoppas du får sova gott nu utan värk,kram

2010-08-14 @ 22:06:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mija

Ja usha med verk, går just nu på smärtstillande o cortison kur...

2010-08-18 @ 08:13:59
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0