Busig bebbe & snökaos



Igår var jag hemma hos Jenny och Vincent på jättegott fika! Morfar och morbror var också där och Vincent var så glad och söt hela tiden. Morfar hade precis kommit hem från Thailand och hade fina presenter med sig till dom båda. Vincent fick bl a ett par jättesöta skor, som piper när man går, vilket varken mamman eller morfarn hade räknat med tror jag. Blev lite mannekängande också för att visa upp den fina kimomnon förstås!! Alltid så skoj att se dom, och att snosa på bebbar är ju som rena balsamet för själen, eller hur?

   

Efter det åkte jag till VC för att träffa ännu en läkare, (olika varje gång) för att rabbla min historia. Hade tyckt att det lättaste varit att bara börja jobba fullt, men min handläggare på försäkringskassan tyckte inte att jag skulle det, och inte denna läkare heller. Hon ville ha mig till att bara jobba 25 % till att börja med, men jag envisades med att starta upp med 50, vilket jag tror att jag ska klara. Känner att jag vill komma igång igen, ska inte klaga har bara varit sjukskriven i 2 månader, finns dom som är det mycket längre, jag vet, men jag trivs absolut inte med att gå hemma, är nog för social för det, och när jag ändå tror att det ska funka, så är det väl bara att köra! Läkaren sa att jag skulle vara rädd om ryggen och undvika alltför tungt arbete i början, men det ska nog gå bra... På måndag är jag på plats på jobbet igen! Härligt!

Efter VC blev det att handla lite mer, gäller att bunkra upp inför detta oväder som inte tycks vilja sluta. Lider med Nathalie, mina arbetskamrater och alla andra som måste ut och åka i detta snökaos! Gäller att köra försiktigt och inte glömma säkerhetsbältet! Gubben är ute och skottar för fullt, på både tak och infart, men det fylls på i en rasande hastighet. Tror de beräknade att det skulle komma ytterligare 40 cm? Vilken vinter!! Men jag tror och hoppas att sommaren blir desto finare istället!

 

BAM sitter och vaktar över storhusse så att han  inte ramlar ner från taket!! Han var ute en sväng, men gillade inte vädret, den stackarn, som i vanliga fall ÄLSKAR att vara utomhus! Metrologen på morgontv sa idag att våren kommer att bli sen (förstås) i år, då det kommer ta tid för marken att ta emot all snö när det smälter, vilket antagligen försenar våren. Ännu ett argument för att inte ha 3 semesterperioder. Att börja 1.a juni då vore ingen hit direkt!!

Gårdagskvällen var lugn, tog ju som sagt ett glas vin, men blev helt däckad efteråt! Har ju sovit dåligt ett tag så tröttheten tog överhanden och det blev en tidig kväll för min del! Desto tidigare kom jag upp i dag istället, och då vädret inte ser särkilt inbjudande ut, kommer dagen stå för lite pyssel istället. Har lite små ideér som gubben ska få snickra ihop, som jag kan måla sen. Tänkte även göra halsband till min goa vän Helena som brukar hjälpa mig med bloggdesignen!! Äntligen har jag en chans att tacka henne för det! Fin lördag till er alla, och som Anna brukar säga: FRID!


Kommentarer
Postat av: Titti

Vad söt han är Vincent !!!!

Ja herregud va mycke snö..... M är ute och skottar han med, och jag ska göra färdigt lite projekt här inne =)



Kram Titti

2010-02-20 @ 16:27:46
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Linda

Va rädd om ryggen nu i början, men förstår att det ska bli skönt att börja jobba oxå. Vet hur rastlös jag brukar bli efter bara några dagar hemma. Ha en bra kväll =) kram

2010-02-20 @ 16:51:18
URL: http://lindali.bloggplatsen.se
Postat av: Gizze

Hej!

Skönt för dig att komma igång med jobb igen!

Men visst är man glad att man inte jobbar idag...jag skulle ha jobbat men har jobbat med feber & förkylning flera dagar så jag sa att jag tar "ledigt" idag...

Skotta fick man ju göra ändå...jag har lång bred väg, men idag blev den bara "gångvänlig" - dryga bredden av snösläden...Bilen får stå parkerad vid vägen ...kör inte upp den förrän midsommar tror ja hahaha;)



Nu är det mat på G! Bara invänta sonen som fick rycka ut & hjälpa HSB med snöskottning,,,

när ska detta sluta?

Tror som du att vi kommer få en Helt Fantastiskt Skön Lång Sommar !!!!!



Ha en skön lördags kväll! / Gizze

2010-02-20 @ 17:46:38
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu va söt han är ,

Å jisses va snö det kommit å fortsätter gör det med,:(

ha en toppenkväll

2010-02-20 @ 19:20:30
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Zandra

Hej Malin! Nej tyvärr är de sålda =( Ha en trevlig lördag! Kram

2010-02-20 @ 19:55:27
URL: http://mittvitalillahus.blogg.se/
Postat av: maria

Vad söt han är lillkillen :)



Skönt att komma igång med jobbet igen. Vad har du för skada i ryggen ?

Var rädd om dig !

Kram

2010-02-20 @ 20:37:57
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: annica

han är för söt lilla Vincent!

Roligt att du kommer tillbaka till jobbet, men du får se till att ta det lugnt. KRAM

2010-02-20 @ 20:38:37
URL: http://www.branting.org
Postat av: Milla

Ja, det blev lite mycket på en gång denna helgen, men man får vara glad över att det ramlar in lite timmar och därmed också några kronor på kontot nu när jag snart ska ut på praktik i 5 veckor och inte kommer tjäna ett jota på hela tiden och inte ha tillgång till någon annan ersättnign heller! :(



Ja, fy fan. Jag tycker verkligen synd om hemtjänstpersonalen dagar som dessa med snöoväder! Stackars dem.



Vad skönt för dig att du ska börja jobba. :) Ta det nu lugtn i början bara och ta hand om dig och lyssna på kroppen!



Ha en fortsatt trevlig helg. :)



Kramkram.

2010-02-20 @ 22:56:12
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej Malin!

Vilket charmtroll! Man blir alldeles varm i själen!

Vad skönt för dig att kom i gång och jobba igen. Hoppas det funkar bra med ryggen bara. Då får vara försiktig! Lyssna på kroppen.

I dag är jag ganska glad att jag inte är kvar i hemtjänsten med tanke på all snö men visst saknar jag min goa tanter och farbröder!

Önskar dig en fin söndag.

Kramar

2010-02-21 @ 10:23:53
URL: http://www.tess74.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0