Tisdag idag...



Igår tog jag mig en promenad i samband med att jag skulle gå till Maria & Per-erik och lämna mitt presentkort på scalateatern! Vi har nämligen bokat biljetter till Mamma Mia på LLA den 13 oktober!! Det ska bli jättekul, och lika bra att betala och göra allt klart, så kan man bara längta sedan! När jag kom fram hörde jag nåt på baksidan, och gick dit. Där hittade jag lille Mille som spelade fotboll med sig själv och hade hur roligt som helst!! Han ser för rolig ut, med dom stora parabolerna till öron!! Jag blev bjuden på både kaffe och semla, tänk så bra man kan ha det!! Tog en extrarunda på vägen hem, och stötte då på grannen Annsofie, vilket resulterade i ännu en extra runda. Vi pratade för fullt hela vägen hem. Tänk att man får gå till ett annat kvarter för att träffa sina grannar!

 

Fixade mat lagom till resten av familjen kom hem och Casper hade haft en jättebra dag på praktiken där han både jobbat på bra och tagit egna initiativ. Undrar däremot hur det är idag, då morognen inte började så bra. Min gubbe har verkligen fått uppleva vad svårt det är att få upp sonen på morgonen, och tro det eller ej så har jag bättre tålamod än gubben! Båda var buttra när de väl for iväg strax efter 6 i morse!! Själv kunde jag inte somna om utan gick upp jag med! Hoppas dagen slutade bättre än den började!

Själv har jag småpysslat och försökt mig på att göra några tavlor på datorn, samt att fixa i ordning några stryka på bilder som jag tänkt ha på kuddarna och gardinerna i sovrummet!! Problemet är att jag glömt hur man gör bilden spegelvänd innan jag skriver ut den!! Tur man har en dotter som kan det och förmodligen hjälper mig i eftermiddag! Har även fått en idé om en avlastningsbänk i köket, som jag så smått börjat bearbeta min kära, händiga gubbe med. När vi flyttade in här fanns ju en bardisk som vi ganska snabbt tog bort för att göra köket större. Har inte tänkt mig ett sånt stort shabrak, utan något lite smidigare, som är flyttbart och kan användas på annat ställe om man tröttnar!! Ser framför mig precis hur det skulle bli, så bearbetningen måste börja ganska omgående!!

Idag snöar det lite lätt igen och temperaturen visar bara några grader kallt, så jag ska försöka ta mig ut på en promenad om en stund! Tror det blir en liten vila först, vilket behövs efter projekt göra ren diskmaskinen! Har verkligen gått igenom varje liten del och diskat allt, men det känns vill jag lova! Ikväll blir det eventuellt en tur på aktion med M och P-E, det var länge sedan sist, och skulle vara jätteskojigt!  Men, men, först ska kroppen sträckas ut en stund!! Väntar ju också på sköterskan som lovade ringa idag angående sjukskrivningen!! Har det blivit bortglömt, eller ringer hon innan dagens slut tro? Vill ju ha ordning på detta nu!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilket lyx, bli bjuden på kaffe och semla. Även om jag hellre tagit kaffe och kladdkaka :)

Här är det grått och trist, ett par grader minus...börjar ångra jag lovat lillenhemma att åka skidor när jag kommer hem - soffan lockar så mycket mer!



Ha en skön kväll!

Kram Sarah

2010-02-16 @ 14:11:10
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Therese

Mumsigt att få kaffe och semla borta :)

I dag skulle jag också ta en promenad hade jag planerat men jag tyckte det var för kallt ute...så det blev slapparmorgon och sen städning på det i stället.

Och nu är benen som stockar så det blir nog ingen promenad i kväll heller. Satsar på att komma ut på den i morgon i stället.

Kramar

2010-02-16 @ 17:43:32
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: SOFFIE

undrar om det finns biljetter kvar jag vill med kolla den musicalen,

Va roligt för er var de jättedyra biljetter,

HIHI va goo lilla hunden är,

må gött

2010-02-16 @ 18:51:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: my

Mina ungar får minsann ta ansvar och gå upp på egen hand! Och det gör de, är vana vid det, och vet ju att det är endast de som får slämmas om de försover sig :)

Och sicken sköterska! RIngde hon till slut?

Massa semle-kramar

2010-02-16 @ 20:12:33
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Gizze

Låter som en bra dag!



Jag vill också på Mamma mia!!!



Hoppas d finns biljetter kvar ;)



Nu blir det säng här.../Gizze



2010-02-16 @ 23:21:40
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Annica

Vad kul att få gå och se Mamma Mia! Såg filmen och älskade den.

Har inte fått tag på din bok ännu. Men jag jobbar på det.

KRAM!!

2010-02-17 @ 15:06:34
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hoppas vi hinner träfas innan,vi har oxå köpt biljetter samma föreställning,rad 2 i mitten.

2010-02-18 @ 21:55:33
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0