Välkommen solen!



Gårdagen startades upp med frukost på sängen, innan jag & gubben klädda oss i varma kläder och gick ut till det fantastiska vinterväder vi hade hos oss igår! Cirka 7 grader kallt, med en sol som gassade och värmde våra kinder! Denna gång vågade jag mig på en längre promenad, så vi gick Trulsen och Lassehall runt. Vi möttebåde skidåkare och människor på promenad precis som vi. Flertalet hade tagit sig ut på isen för att fiska lite. Tror ingen brydde sig om napp eller inte, det var nog fridfullt att bara sitta där och njuta av utsikt och sol.

   

Det är ju alldeles underbart att ha denna vackra natur precis bakom husknuten. Vi bara njöt under promenaden, som tog ca 1 ½ timme. Visst var det lite svårframkomligt här och där, snön är ganska djup på sina håll, men då blev vi förhoppningsvis av med några fler kalorier istället.

Ser ni fiskaren längst därute?



Efter promenaden åkte vi in till Karlstad en sväng, vilket slutade med mat på Mc Donalds!Det var den kaloriförbrukningen det!! Idag stack jag ut på ännu en lika lång promenad direkt efter att jag kört sonen till skolan. Solen ville inte riktigt fram idag, men lurade bakom molnen och det var skönt ändå. Ringde en handläggare från försäkringskassan också, hon ville ha ett "avstämningsmöte" med mig, så på fredag ska jag träffa henne. Vet inte riktigt vad anledningen är, tänkte mig att försöka börja jobba när sjukskrivningen går ut. Saknar alla rutiner, jobbet och framförallt världens bästa arbetskamrater!!!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vilka underbara vinterbilder. Här sken solen också i går, så vi gav oss också ut på en härlig promenad! Man blir ju så lycklig över solen :)

Förstår att du saknar dina arbetskamrater, det gör jag med.

Kramar

2010-02-08 @ 18:47:28
URL: http://www.tess74.blogspot.com
Postat av: Anna G

Visst är vi beroende av solen! Satt ute på gården. Vid en grillring och grillade hamburgare. livet lekte! Det var underbart! Vet att det vänder nu! Vet att ljuset återvänder!

Önskar dig en toppen vecka!

Kram Anna

Ps... vet inte om jag vågar...

2010-02-08 @ 19:42:40
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Ananas

Vilka härliga bilder. Minns inte att det var så fint väder igår :) Inte en aning, hon skulle bli kontaktad om det är det du menar? :) För min del ser det ut som om jag blir utsläppt några timmar :) Kramen

2010-02-08 @ 20:54:44
URL: http://ananas.blogg.se/
Postat av: Sarah

Åh...när det är sånt där väder är ju vintern helt underbar :)

Klart man kan unna sig ett meal på donken när man pulsat i snö i 90 min.



Ha en fortsatt härlig vintervecka!!!

Kram!!

2010-02-09 @ 08:29:52
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Titti

Vilka underbara bilder =) skönt med en långpromenad !!! här var det kompis med hem efter skolan så jag stod i köket och gräddade våfflor som en tok =)

Kvällen avslutades med hockey (konstigt va) på tv.



Kram Titti

2010-02-09 @ 09:06:43
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: Tove

Fantastiskt fina vinterbilder! :) Haha, ni är osykyldiga :). Inte nog med att vi ska måla om, det kanske blir så att vi får isolera om hela kåken för det är dåligt. Man har undrat varför det är så kallt i köket.. ;)

Kram

2010-02-09 @ 14:10:49
URL: http://filosofenshorna.blogg.se/
Postat av: Louise

Finaaa bilder! Någon spec kamera? :)

2010-02-10 @ 20:55:40
URL: http://liveinmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0