Dags igen då...

... att göra ett litet inhopp här!! Jag har återigen fyllt mina dagar med jobb, träning, läsning 50-årsfest och så med vänner förståss. Senaste boken som blev utläst var "Sabina och draken", som handlar om en bloggvän till mig, och hennes otroliga och långa kamp mot sin hudcancer. Boken utgår från just hennes blogg, Sabinas kamp, och trots att jag följt den och läst den dagligen, så berörde boken mig oerhört starkt. Den 31 mars 2009 orkade Sabinas kropp inte längre, och hon somnade stilla in, blott 34 år gammal...

Jag kommer aldrig att glömma Sabina. Trots att jag aldig fick äran att träffa henne i verkligheten, så har hon blivit en av mina starkaste vardagshjältar, som trots sin svåra kamp mot sjukdomen, orkade tänka positiva tankar, och varje dag fundera ut olika sätt att klara ännu en dag. För hon älskade livet, sina barn, sin familj och sina vänner, och slogs med näbbar och klor för att få stanna kvar... Medan vi andra gnällde över många småsaker, genomgick hon den svåraste kamp man någonsin kan uppleva, utan en minsta klagan, bara ren och skär kampvilja...

När jag sitter ute i solen, kommer alltid bilden av henne upp framför mina ögon när jag suttit en stund, precis som att hon vill säga till mig att vara försiktig, vilket är något hon också lärt många, många andra att vara. Hon ville varna alla för att sola för mycket, för det var just hennes egen soldyrkan som orsakade henne den jävulska sjukdomen... Jag rekomenderar er alla att läsa boken, dels för att den har något viktigt att säga, men också för att få uppleva vilken fantastisk människa Sabina var. 10 kronor av varje såld bok går dessutom till hennes två barn...



"Det här är boken om krigarprinsessans magiska kamp mot det maligna melanomet.
Det är en bok om livet och i livet ingår döden."






Kommentarer
Postat av: my

Ja man borde tänka sig för, solen är inte snäll alltid, men ack så skön... en tankeställare får man sig!

2010-06-09 @ 17:00:22
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: soffie

va fint du skriver om Sabina jag va med hennes bloggvän,Vart finns boken att köpa?Den måste jag läsa och va bra att pengar går till hennes fina barn,

Kram

2010-06-09 @ 22:16:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

jag hittade den på adlibris och beställde den direkt,

kram

2010-06-09 @ 22:23:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ja här händer det mycket men ingen skillnad märks för det händer men ändå inte på något sätt om du vet vad jag menar,på lördag kommer Ella och allt kommer va som vanligt och inget är borta från huset så hon kommer inte märka något,kram.

2010-06-10 @ 21:12:50
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Tant Greta i Afrika

Finns Sabinas bok i bokhandeln? Jag kommer till Sverige i Augusti.Det finns så mycket att vara glad och lycklig över, att vi lever till exempel, att vi fortfarannde får vara med.

2010-06-14 @ 20:08:57
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0