Nybliven student, examen och madonna...

Igår tog mitt supergoa syskonbarn Madeleine studenten, och dessvärre fanns det inga vikarier så att jag kunde få ledigt och vara med. Fick dock, sent om sider ett mms, som förevigade den vackra studenten. Efter jobbet idag åkte vi ändå till henne och gratulerade med paket, ros och lite champange. Tror att hon tyckte att det var skönt att skolan var över på ett sätt, men att hon samtidigt kände lite vemod. Framtiden ligger framför hennes fötter, men visst kan den kännas oviss... Jag är dock alldeles säker på att allt kommer att ordna sig på bästa sätt för henne, och jag önskar från mitt hjärta henne all möjlig lycka....



Världens vackraste Madde

Även mina egna barn har tagit examen, Casper har nu gått ur 8:an, och Josefine har nu lämnat andra året på gymnasiet. Ofattbart vad fort åren går, nästa år har jag både en student och en som lämnar högstadiet. Märklig känsla..  Josefine firade redan igår med hela gänget och är trött och sliten idag. Kvällen laddar hon inför statsloppet i morgon. Casper däremot är på Avslutningsdisco, så det blir att sitta uppe några timmar till. Vill inte lägga mig innan alla är hemma! Lite fjantigt kanske, men sån är jag..

Det har ju varit lite brist på bilder här på bloggen den senaste tiden, vilket endast beror på att jag har slarvat bort överföringskabeln till kameran. Har ju jättemånga fina bilder att visa er alla, bland annat mina vänner "småfolket"! Wilma, Liam och Vincent är några som väntar på att visas för omvärlden, men också den fina presenten jag fått av min vän Linda,  och dagen fynd, min Madonna som jag köpte på Interiörboden!! Har önskat mig en sån så länge, och nu äntligen har jag en. LYCKLIG! 


Lycka är inte sommar
Lycka är sol när det har regnat länge

Lycka är inte att segra
 Lycka är att göra sitt bästa

Lycka är inte ständig framgång
Lycka är att klara något man inte trodde att man kunde

Lycka är inte att ha allt
Lycka är att ha något att längta efter

Lycka är inte att vara modig
Lycka är att göra det man tycker är viktigt

Lycka är inte det man har gjort
Lycka är det man ska göra

Lycka är att lita på sig själv och ändå förstå att andra är lika viktiga

♥ 

Fin fredag till Er alla.......

Malin


Kommentarer
Postat av: my

Mycket blandade känslor på en sån dag, student, examen, sorg och glädje!

2010-06-12 @ 14:47:07
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: soffie

otroligt vacker dikt,gör du halsband fortfarande som du säljer skulle vilja beställa ett!Hör av dej till mej via bloggen eller mail om du har kvar den,

grattis till deras student å dina barns examen,

kram

2010-06-12 @ 21:04:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: tina Götet

Tänk att våra barn är så stora nu. Man tänker på torsby när dom satt i sin gummibåt,nu är det långa vakna nätter för att vänta på dem.En underbar dikt.

Många kramar Tina

2010-06-13 @ 06:59:29
Postat av: bjorne

Grattis till alla som tagit studenten och här är det ingen kris,hon bor kvar ännu och vi är mer vänner än på länge så jag undrar jag om inte det är att betala 2 hyror och en massa krångel i onödan men imorgon så blir det att sova i nya lyan.Kram.

2010-06-13 @ 20:13:23
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: madelene

åh, tackar kära faster malin (hehe) :D <3

2010-06-26 @ 23:13:15
URL: http://www.nattstad.se/madelenenyström

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0