Gott & blandat...

Idag tog jag mig en promenad direkt efter att jag kört sonen till skolan. Känner mig lite duktig eftersom jag sträckte mig på något konstigt sätt i morse, men ändå gick. Det sitter bak, på ett märkligt sätt mellan "skinkan" och ljumsken och när jag vrider mig "fel" blixrar det till och gör superont, men sen försvinner det lika snabbt som det kom.. Första tanken var ju att det kanske var bäst med en vilodag idag, för det har ju blivit mycket mer motion än vanligt sista 2 veckorna. Men så ändrade jag mig, här ska inte vilas, så jag gick, sakta men säkert i 55 minuter i alla fall. Körde lite gymnastik när jag kommit hem, och tror faktiskt att det blev lite bättre...

Sen började jag att städa lite, men fick en liten paus eftersom Maria kom förbi! Hon har ju varit i Spanien och det var så kul att se henne igen. Hon berättade att vi inte fick ha 2 semesterperioder i år, utan ska ha 3 istället! Detta innebär att jag får börja min semester första veckan i juni, då ungarna inte ens har slutat skolan! Sen blir det jobb hela juli och augusti istället. Tråkigt även för dom som har sista perioden, det hade jag i fjol, och det var både kallt och mörkt tidigt om kvällarna, vilket inte är så konstigt när jag inte började jobba igen förän den 3 september! Man blir så trött, tänk om kommunen någon enda gång kunde lyssna på sin personal!! Det var kaos i fjol, verkligen kaos, ändå ska de tvinga oss till detta. Då kan jag tillägga att vi aldrig haft några större bekymmer alla år vi haft 2 perioder. Orsaken sa dom var för att vi inte hade vikarier, men nog ska väl det gå att ordna? Så hör upp alla arbetslösa "Uskor", välkommen att söka jobb hos oss!!!

När Maria gått hem fortsatte jag att fuskstäda lite, det gäller att vara försiktig, ni vet väl att dammtussarna är änglarnas tofflor? Sen blev det lite expriment vad det gällde middagen också. Eftersom bara jag och Casper skulle äta hemma idag, och ingen av oss är rädd för nya rätter, passade jag på att göra en "Vad som finns hemma gryta", vilket resulterade i en gryta med färska champinjoner, paprika, röd lök, tomater, vitlök, lite chili, salt, peppar och så matlagningsgrädde förståss! Till det gjorde jag egen klyftpotatis och jag måste säga att vi båda tyckte det blev supergott! vällen ska jag tillbringa med lite Wiispel och att läsa i min senaste bok "Änglar i mitt hår"... Önskar er alla en finfin torsdag!

 

Kramiz Malin


Kommentarer
Postat av: Gizze

Det lät ju supergott...ja man tager vad man haver...så har jag alltid gjort;)



Här har också blivit promenader, en på 30 min med tvillingvagn och en på 45 min , känns skönt, men ryggen känns ej helt bra...får nog ta det lite lugnt ikväll (ingen snabeldrake här, det blev det i förrgår)



Ha en skön kväll! Kram Gizze

2010-03-25 @ 18:14:09
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Tove

Trist med tre perioder. Promenerade idag jag också, men snart blir det kladdkakebak, hihi.. Jaa du, ibland känns det som man måste kunna ALLT för att hemmet ska fungera.. Men man får helt enkelt pröva sig fram om man inte kan, eller ringa pappa :)

2010-03-25 @ 18:54:11
URL: http://filosofenshorna.blogg.se/
Postat av: Marita

Undrar om arbetsgivaren kan behandla manlig personal så här illa....Karlarna säger upp sig. I kvinnodominerande yrken är det både dåliga löner och usel psykosocial arbetsmiljö,men kvinnorna sviker inte. Vad gör facket för er ??

Ca. 40 USK:or lämnar Hammarö Utbildningcenter i juni. STÅ PÅ ER...och säg NEJ !!!!!!

2010-03-25 @ 22:57:04
Postat av: Thalina

Vi har också varit ute och gått i det vackra vårvädret.Solen sken och jag blev på jättegott humör.Kram Thalina

2010-03-26 @ 17:43:18
URL: http:// thalina.blogg.se/
Postat av: Ulrika

mmm, det lät jättegott det där.

Skönt med promenad. Här har vi haft riktig vår i två dagar nu, så skönt det är att den långa vintern äntligen är över.

Önskar dig en fin helg.

Kramar till goa Malin.

2010-03-26 @ 18:44:58
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: bjorne

Kämpa på och ha en fin helg,kram.

2010-03-26 @ 22:25:05
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: my

Vad du höll igång då, inte illa!

Och era semesterperioder är omänskliga!

2010-03-27 @ 09:30:10
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ha en fin helg hela gänget,kram.

2010-03-27 @ 15:23:51
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Tant Greta i Afrika

Tre perioder semesteruppdelning. Det är ju INTE KLOKT!!! Att överhuvud taget dela upp semestern är vansinnigt enligt mina erfarenheter. Man behöver en lång sammanhängande ledighet för att verkligen vila ut och samla krafter. Vad händer med Sverige egentligen??? Tänk om alla skulle säga upp sig på samma gång, som en sorts protest.

2010-03-27 @ 20:46:56
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Linda

tråkigt när ledningen inte lyssnar på de anställda, men hoppas det löser sig för er! Kram

2010-03-28 @ 01:15:08
URL: http://lindali.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0