Märkligt & Respekt..

Skrev ju i tidigare inlägg att jag ger upp om remiss till Clarahälsan, då jag inte orkar bråka om det mer. Det var ju vår förra chef som lovade att jag skulle få komma dit för en ny bedömning eftersom mina kroppsliga problem klassades som arbetsrelaterade redan för många år sedan. Då min handläggare på FK ringde häromdagen och hon hörde att jag inte ville krångla mer, sa hon istället att det var dags för kommnen att ta sitt ansvar..  Hon skulle själv kontakta dom och tydligen hade hon mer respekt med sig än mig, för idag fick jag brev på posten både vad det gällde tid till företagsläkaren på Clarahälsan OCH en tid för avstämningsmöte några dagar efter! Där ser man!!

Hursomhelst har första veckan som medlem i viktklubb gått riktigt bra såhär långt! Jag har tagit mig entimmes promenader och har till och med ätit mindre än mitt tillåtna kaloriintag per dag. Ser fram emot måndagen då jag ska väga mig och jag hoppas, hoppas att vågen pekar något neråt, även om jag är bortbjuden både fredag och lördag. Min karaktär ska sättas på prov ordentligt! Önska mig gärna lycka till!

För övrigt vlll jag hälsa grattis till min underbara systerdotter Nathalie, som fyller hela 24 år idag! Inte klokt vad åren går, minns ju som igår hennes allra första dag i livet. Hoppas födelsedagen varit och fortsätter riktigt bra, vi syns ju på lördag! Till gubbens moster Marita vill jag skicka lite piggekramar, nu när hon är alldeles nyopererad och allt! Förstår att det känns och jag hoppas att det snart känns bättre!!! I morgon är det fredag och enligt väderprognosen ska det bli regn, vilket innebär att vi säkerligen blir av med lite snö! Härligt! Jag vill ha fram all asfalt ochallt gräs, njuta av blommorna som sakta knoppas i rabatterna och bara njuta av våren!!!!


Kommentarer
Postat av: gaby

inte för att ja vet om vågen pekar neråt än.. men säger du de gått bra så säger ja: bra jobbat å fortsätt så, hoppas du når ditt mål :) hoppas allt e bra annars. Kram

2010-03-18 @ 20:50:34
Postat av: Gizze

Hej!

Det var gott!!!



Så skönt med promenader...jag gick 90 minuter idag med tvillingvagn! känns i armarna ska jag säga, för det var ett tag sen nu...

Hälsa grattis till Nathalie...hon minns ju inte mig, men jag minns och inser vad tiden går...

Önskar dig all lycka med träning, jobb och viktnedgång...jag fick svar att jag har för högt kolesterol, så nu får man väl tänka lite i alla fall inte trycka i sig så mycket gott som jag gör varje dag...



Kramar till dig från mig /Gizze

2010-03-18 @ 21:08:58
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Anna G

Wow det var gåvor!

Hoppas att detta löser en hel del funderingar för dig!

Ta hand om dig till helgen!

Kram Anna

2010-03-18 @ 21:12:26
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nynna

Ja det är inte klokt vad man ska vara om sig och kring sig och framförallt frisk för att klara av alla turer - när man är sjuk :-(

Himla apparat!!

Hoppas att allt löser sig.

Och det där med vikten. Jag har bantat i hela mitt liv tror jag... och ju äldre man blir desto svårare. Det är grymt. Håller tummarna!

2010-03-18 @ 22:04:46
URL: http://nynnas.blogg.se/
Postat av: Marita

Tack,för "piggekramar"....de har haft effekt.På en skala 1-10,där smärtorna är värst på 10,ligger jag nu på 9.

Har förstått att viktnedgång ska gå väldigt sakta,så hoppas att du inte blir alltför besviken om det inte hänt så mycket på en vecka.Hälsa och välbefinnande handlar ju om så mycket som DU vet.

Trevlig helg !!

2010-03-19 @ 02:16:30
Postat av: SOFFIE SKUTTAR IN

grattis till din systerdotter ,

hoppas det går bra med din prövning på kalasen å du får en trevlig helg

2010-03-19 @ 14:19:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: marie

Vad duktig du är!!!

Hoppas du får en skön helg! Kram

2010-03-19 @ 15:04:38
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: my

Bravo! Det lönar sig!

ha en go fredag kram

2010-03-19 @ 15:15:41
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: bjorne

Samma här,grönt gräs och asfalt är toppen efter denna vinter,kom ihåg att köpa ny bikini nu så den gamla inte ramlar av när det blir dopp i poolen igen,man blir slank av att gå det vet jag om någon,ha en fin helg o kram.

2010-03-19 @ 18:55:26
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0