Då var jag här igen..

Dagarna går i en rasande fart, det är knappt man hinner med alls!! Väntar fortfarande på den riktiga värmen, ser så mycket fram emot alla varma vindar, solen som steker, att kunna äta frukost på altanen, grilla, ett glas rött en varm sommarkväll och så alla lata, härliga semesterdagar förstås! Längtar så otroligt mycket efter detta! Kikade på yr.no under kvällen, och ska man lita på den sida, väntas det sol hos oss redan i morgon! Håller tummarna för det!

I lördags hade jag och Anna invigning på hennes nya, fina inglasade altan. Hon bjöd på god mat och dryck, och vi satt därute och pratade hela kvällen utan att frysa. Härligt! Gårdagen blev därför riktigt lugn och fridfull, kom inte igång förän på kvällen, då jag började städa i skåpen. En halv sopsäck har det blivit hittills, och därmed bättre plats i skåpen!

Idag har jag återigen varit med och intervjuvat kandidater för posten som vår nya områdeschef. Efteråt skulle vi som varit med "prata" ihop oss, men det är ju jättesvårt att välja fram en, så vi bestämde oss för att få lite referenser innan vi bestämmer oss. Detta skulle göras under veckan, och ett möte är återigen inbokat till på fredag. Efter detta åkte jag och Anna till sporthallen och tränade. Lite crosstraining som uppvärmning, och sedan gällde det att träna mina inre muskler, som behöver stärkas för att avlasta mina problemområden. På torsdag ska vi dit igen, så är vi snart som "nya"!

Lite eftertanke har det också blivit senaste dagarna. Någon jag känner har förlorat någon hon älskat, och man påminns om hur fort livet faktiskt kan förändras. Det gäller att ta vara på varje stund, och ta vara på dem man älskar och bryr sig om.. 

"Livet består egentligen av en enda lång rad av ögonblick
Om vi inte är närvarande i dessa ögonblick
så går vi miste om själva livet"


 ♥



PS: Det fungerar inte med att kommentera på någon idag, försöker på nytt i morgon! DS


Kommentarer
Postat av: Gizze

Vad duktig du är som håller igång & tränar , jag mååååååååste ta mig i kragen....rullar snart fram, varje gram känns ju som visar upp upp upp. usch...



Men ...det kanske kommer ;)



Fina ord om livet! Så sant!



Kram Gizze

2010-05-19 @ 23:05:24
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: messan

Välkommen tillbaka igen!

Vad spännande att vara med på intervjuerna. Har ni hittat någon som verkar vara bra än?

Jag har börjat promenera som en liten galning, himla skönt är det:) Du är duktig med träningen!

Kram

2010-05-20 @ 12:30:26
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0