Härliga dagar!

ÄNTLIGEN!!! Jag säger verkligen ÄNTLIGEN! Solen har varit framme och luften har varit varm! Under några dagar har vi haft jättefint väder, och man fryser inte då solen går i moln, som man gjort hittills i år. Vi har sovit med öppet fönster så även nätterna har varit sköna. Hoppas verkligen frost och minusgrader är ett minne blott, och att våren och sommaren verkligen är här på riktigt.

Igår var jag ledig, och hade tänkt att fuska över pingststädningen lite, men när jag väl var igång tog jag istället mer nogrannt än vanligt! (Ingen För-ögat-städ med andra ord) Dumt kanske eftersom dagen var så underbar, men man får passa på, då lust och ork för en gång skull infinner sig på en och samma gång! Några raster hade jag dock i solen, så det blev både frukost och lunch ute i trädgården, vilket var ljuvligt.

När gubben kom hem blev det istället desto mer utevistelse. Han sågade ner vår stora Rodedendrobuske, som blivit riktigt ful efter denna vinter och all snö som kom med den. Själv rensade jag rabatter och tog ogräset mellan stenplattorna. Blev riktigt fint efter att jag sopat ordentligt måste jag säga. Nu måste vi bara införskaffa lämplig liten möbel där, gav ju bort den jag hade då den var onödigt stor. Kan vara skönt med en liten plätt även på framsidan, för där har vi ju morgonsolen.... När vi var klara, syndade vi med ett glas rött, (eller ja, gubben tog sig en kall öl) ute på altanen. Första sköna kvällen, termometern visade 23 grader, trots att klockan var över tio...
 
Idag var jag i valet och kvalet vad det gäller träning, eftersom Anna var sliten efter sin dagstripp hon hade igår. Efter många om och men bestämde jag mig för att vänta till i morgon, och ta träningen när jag har hennes sällskap. Mycket roligare än att gå själv tycker jag.. Istället har jag ihärdigt ringt och ringt efter referenser för en av de sökande, vi har till posten som vår nya områdeschef. Efter det blev det en timmes vila i solen. Nu ska jag duscha, handla lite och sist men inte minst, ta en skön proemnad innan jobbet. Ska börja lite tidigare än som var tänkt, eftersom jag blir den enda som kan ta dialysen..

Har sett på Yr.no att pingstvädret ska bli sämre, men jag tänker hoppas och hålla tummarna för att metrologerna har fel, så att detta underbara får fortsätta lite till. Idag ska min Jossa och hennes kompisar springa vårruset, så jag önskar dom och alla andra som är med lycka till! Ta vara på dagarna nu, njut och ladda batterierna, för det ska jag minsann göra.  På återseende!


Malin


Kommentarer
Postat av: annica

tack för att du jobbar min kväll. dock var bytet onödigt, för Oscar fick feber, så det blev ingen grillkväll med dagis. stackarn har legat med 40,3 graders temp i denna värmen idag. KRAM

2010-05-20 @ 20:40:37
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: soffie

underbara sol å värme det va verkligen behövligt,men tyvärr blir det lägre temp igen suck!!!

va mysigt med sånna goa kvällar å en perfekt avslutning med en öl/vin ute:)

2010-05-20 @ 22:15:13
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Titti

hihi har ni oxå gjort er av med en "jävulsbuske"?

Visst är de fina ...men herregud vilka rötter !!!!



Idag blir det tapetsering här hemma =)))Micke ringer till Fille nån dag för att höra om han kan räkna ut vad han ska köpa.... han tyckte ritningen var lite krånglig =)

Tur det finns vänner =)



Ha en underbar dag .. Kram Titti

2010-05-21 @ 08:45:49
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: my

Idag har solen varit här oxå! Underbart... Kram och ha en bra start på veckan

2010-05-23 @ 19:50:50
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Härligt det lät. Nu var det ett tag sedan solen visade sig här nere, men förhoppningsvis kommer den tillbaka snart. :)

Träna är roligare när man inte är ensam. Har en fördel med det eftersom jag har med mig min ledsagare på gymmet och henne tycker jag mycket om.

Hoppas solen lysst på dig idag.

Kramar till goa Malin.

2010-06-01 @ 19:44:09
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0