Helgen i Järbo!

I fredags åkte vi till Järbo och hälsade på storebror Bosse och syskonbarnet Linus. Även systeryster och småtjejerna åkte upp, fast de åkte i TM bussen och vi åkte bil. Peter skulle ju spela både i Bredvik och i Järbo så det passade ju jättebra att ses allihop. Helgen blev superintensiv, man ville ju hinna umgås så mycket som möjligt! Lite shoppande blev det ju förstås också, och de flesta fynd gjorde jag på olika loppisar! På fredagen blev klockan halv 3 innan vi kom i säng, och lördagen efter blev fullspäckad och sen den med.

Vi var först hos min goa moster och hälsade på. Passade på att fira henne lite också, hon fyller ju 70 år den 24:e maj! Dit kom även min kusin Annika med familj och det var riktigt, riktigt trevlig. Många glada skratt och många ljuvliga barndomsminnen gicks igenom, och vi konstaterade att moster nu var "äldst" i släkten. Timmarna där gick alltför fort, och vi var tvungen att åka så att Peter hann åka iväg och packa upp instrumenten inför spelningen.

Hemma hos Bosse och Linus blev det prat, mys och spel. Både schack och fia med knuff spelades bland allt flams och skratt. När de minsta barnen började bli trötta och ville se film, tog Bosse och Fille hand om både stora och små, så jag och Anna kunde gå iväg till hotellet och lyssna lite på Torgny Melins. Tror hela bandet var riktigt ovana att se både mig och syrran spiknyktra, men jag var faktistk uppe och dansade, det ni!!! När spelningen var slut, hämtade vi småtjejerna, eftersom de skulle åka med i TM-bussen hem till värmland igen. Även lördagen slutatde riktigt trevligt, men också alltför sent...

På  sömdagen var det bara min familj kvar, och vi passade på att åka på loppis i Valbo. Har gjort lite fynd i helgen, och bästa köpet är nog 4 vackra gamla örngott med monogram och fin brodyr på! Efter det åkte vi till Jensas och åt middag. Mätta och belåtna, fick vi ta det sorgliga farvälet och påbörja resan hem. Alltid jobbigt med avskeden, när vi inte vet när vi kommer att ses igen. Det gör nästan ont att se Linus sorgsna ögon då.... Som tur är planerar vi för en gemensam resa till Funäsdalen i sommar tillsammans men alla mina syskon och deras familjer. Moster är också intresserad att följa med, vilket vore jätteroligt! Hoppas vi får ihop det på en vecka som passar alla, för vi har verkligen superskojigt när vi ses... Avslutar med Björn Afzelius vackra och tänkvärda sång "Livets skatt




Livets skatt

På en öde plats vid havet
där kusten stupar brant
har vattnet gjort en grotta
man inte ser från land

Därinne finns en kista
jag ägt i alla år
och det är bara jag
som känner platsen där den står

Den kistan är en gömma
för alla mina dar
för tider jag har levat
och för stunder jag har kvar

Där spar jag alla saker
jag hittat på min stig
ja kistan innehåller
allt jag kallar för mitt liv

Där har jag mina drömmar
och mina sanningar
där har jag mina sorger
och brustna kärlekar

Där har jag all min längtan
och alla mina skratt
allt finns där i min kista
den är min egen skatt

Och för varje dag blir kistan
allt mera värdefull
för det falska rostar sönder
och det sanna blir till guld

Därför ser jag lika tydligt
som i en bilderbok
om det jag finner är nåt värt
eller bara gammalt skrot

Men nu jagas jag av frestare
varenda månlös natt
dom känner till min kista
och dom fruktar för dess kraft

så dom prövar att förföra mig
med flärd och flyktig prakt
men heslt vill dom förgöra mig
och utplåna min skatt

Men säljer jag min kista
så kan jag inget mer
då vet jag inte längre
vad som är rätt och fel
då mister jag min styrka
och då är jag inget hot
så jag släpper aldrig nyckeln
till min egen bilderbok





Kommentarer
Postat av: Gizze

Tack för de orden Malin, du ska veta att jag tänker på det ofta, men inte får tummen ur och vågar...



Hoppas du får en fin vecka, nu ska jag komma i ordning och få mig en promenad...Välbehövlig, för här pekar det bara uppåt.....



Kram Gizze

2010-05-12 @ 07:55:03
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: messan

Du har haft full rulle...roligt! Spela spel med goa människor...det är en skatt:).



Vilken underbar dikt om skatten i livet.Livet är en skatt tycker jag.

Ha en fin dag!

Kramar till dig

2010-05-12 @ 09:49:07
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: soffie

vilken underbar text.

Å va trevlig helg ni haft,

hoppas du får en mysig helg nu,

kram

2010-05-12 @ 20:07:41
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag gillar din nya bloggdesign!!

Har du fixat den själv?

Ha en trevlig Kristi Flyhare-helg!

2010-05-12 @ 21:15:27
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Gizze

Hej igen!



Jo jag tror på mig själv...i allt utom papper....måste ha ngn som kan fixa det, annars får jag magsår haha...



Ha det gott!



Kramen Gizze

2010-05-13 @ 10:29:57
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: my

Trevlig helg ni hade, och hoppas denna oxå blir så...

Fin text!

Kram

2010-05-13 @ 17:16:16
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Annica

Först vill jag bara säga:

VILKEN UNDERBAAR TEXT!!!!

Känns som om hela mitt liv för tillfället går ut på att hämta kraft och energi från musiken och framför allt ifrån texter. Och i kväll behövde jag verkligen få höra dessa ord. TACK!

Och du...

Be inte om ursäkt för att du inte är inne och kommenterar. Jag är lika urusel jag. Men tro inte att jag inte har koll på dig för det! ;-) Jag smyger in och läser lite då och då.

Tyvärr så höll sprutorna bara i sig ett par dagar. Och nu är jag tillbaka på noll effekt igen. Men det var ju ett par dagar i alla fall som jag hade mindre ont än vad jag brukar. Och det är jag tacksam för!

Massa kramar!!!!!!!

2010-05-14 @ 20:48:30
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Thalina

Så mysigt du har haft det och vilken härlig text.Kram Thalina

2010-05-17 @ 18:13:04
URL: http:// thalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0