Ni har väl inte missat....

...... Svenska hollywoodfruar på tv 3? Tycker att programmets höjdpunkter definitivt är, då Maria Montazami är i bild! Hon är verkligen precis som hon är och gör sig inte till! Dessutom är hon både ödmjuk och kan skratta åt både sina misstag och åt sig själv. En styrka kan jag tycka! Jag skrattar så jag kiknar åt hennes repliker, hon är verkligen för härlig! Igårdagens program var hon hemma i sverige på en gala där hon var nominerad i 2 kategorier, dels i Årets personlighet, och så även i kategorin Älskad, som hon också vann. Sen har ju Maria även designat en hamburgare, och igårdagens avsnitt passade hon på att provsmaka dessa, och bad samtidigt om en reklamaffisch med denna på. Hon såg för härlig ut, där hon sprang utanför hamburgerrestaurangen, i högklackade skor & bling bling med planschen under armen. I programmet får man ju även se hennes inredningsintrese, speciellt alla tofsar hon har på alla tänkbara ställen i hemmet. Dessutom hjälper hon sin make, mäklaren Kamran och styla visningshus 1 gång i veckan. Vid varje styling dekorerar hon med palmer och tofsar. Har ju följt hennes bloggande lite på Amelias site, och såg idag att man kan vinna en homestyling av Maria. Bara för att uppleva henne skulle man ju tävla, hi hi... Dessutom lämnade hon sina bästa inredningstips till läsarna, själv håller jag kanske inte riktigt med om dom, jag är ju VITOMAN, men vad tycker ni?

Maria Montazami


Marias 6 bästa homestylingtips.

1. Om ni kan plantera några blommor vid ytterdörren sa gör det. Eller satt en liten kruka med något fräscht, grönt i.

2. Ta bort sådana saker som kanske bara betyder något för dig och din familj. Gammelmormors släkt från hennes mans sida, typ 15 kort som är utsprida överallt. Småsaker du kanske har köpt när ni bilade till Gotland. Ni förstår vad jag menar.

3. Mina favorittips!!! Dekorera gärna med en filt över en fåtölj eller soffa för att det ser så mysigt och hemtrevligt ut. Investera i färska ljus från IKEA som du inte bränner för då ser det alltid nytt och fräscht ut.

4. Glöm inte att investera i en karamellskål och ha den fylld med halvgoda godisbitar (bridge blandning, Marianne's, marmeladkulor av alla dess slag). För är man småhungrig så tar man alltid en och tänker ”oh vad gott”.

5. Kan du köpa eller måla ett plakat som säger någonting liknande "Hem kära Hem" så vore det toppen. Sätt det i köksfönstret. :)

6. Glöm inte att du måste ha ojämnt på soffbordet. Antingen en stor sak i mitten av bordet eller tre saker. Kan vara ett ljus, grön växt och en jätteintressant bok. Nästa steg kan bli fem saker, en fin bricka med ett ljus, en växt som står på en bok och ett kort.


Kommentarer
Postat av: Interiörboden

Hej Malin!!



Ja, det blir mycket att göra :)

Svårt att veta hur man ska göra...tycker att det är svårt att säga upp en fast tjänst i dessa tider också, det växer ju inte jobb på träd...men jag vill inte stänga igen butiken....får se vad länge jag orkar jobba på två ställen, orkar jag inte, så är jag bara i butiken :)

Nej, tyvärr...de ljuslyktorna är slut.

Jag ska försöka att ta in dem igen :)

Ha en jätte bra vecka!!



Kram Sandra/Interiörboden

2010-05-04 @ 18:41:57
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com
Postat av: messan

Maria är bäst!! jag gillar hennes sköna och lugna stil:) Jag brukar se programmet när jag är hemma och Maria är hela programmets behållning:)

Ha en fin dag!

Kramkram

2010-05-05 @ 12:10:14
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: my

Älskar henne, hon är min idol!

2010-05-05 @ 18:44:46
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Linda

haha hon är verkligen klockren! =) kram

2010-05-07 @ 12:36:06
URL: http://lindali.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0