23 oktober 2010

...och ett datum som alltid finns etsat i mitt inre. Denna dag, för exakt 23 år sedan lämnade min älskade pappa jordelivet, och varje år när datumet närmar sig, känns det i magen.. Länge sen, jag vet, men av någon konstig anledning blir det jobbigare för varje år. Varför vet jag inte, men som min vän Linda precis beskrivit för mig, betyder ju varje år som gått, lika många år som vi förlorat. Det jag sörjer mest av allt är att mina barn aldrig fick möjligheten att ens träffa honom, han dog ju långt innan de ens var påtänkta och det gör ont, för jag vet ju hur påhittig och skojig han var, och vad mycket han hade tyckt om att umgås med sina barnbarn...

Jag sörjer för allt jag förlorat, man också för att hela vårt liv förändrades i samma stund som pappa dog. Läkaren sa ju att mammas MS antagligen bröt ut på grund av den neurologiska chock hon fick när hon miste sin stora kärlek och livskamrat..  Som sagt, mycket förändrades, kontakt med släkt på pappas sida och mycket annat. Nåja, jag ältar inte, men denna dagen, ger ALLTID tid för eftertanke, och kanske är det just det som är meningen?
Idag har jag varit på kyrkogården och tjuvtänt lite ljus. Vet att man inte ska det föränn nästa helg, men dagen är ju speciell... Idag har jag även varit till Arvika på magnetröntgen och jisses vilken pärs!! Vet att jag klagar, men det skiter jag i för stunden. Syftet är bra, men att ligga blick stilla, men kroppen fasttejpad i ca 70 minuter, tar på både kropp och själ. Efter tio minuter kände jag sakta men säkert hur kroppsdel efter kroppsdel sakta "kallnade" och domnade bort.. När jag sedan skulle ställa mig upp efter undersökningen, kunde jag knappt stå.. Usch vilken pärs! Men nu är det trots allt gjort och kag klarade det!!! Tänker positiva tankar att de INTE finner vad de misstänker på denna röntgen..

Nej, klockan går, och eftersom jag ska jobba DT i morgon hade jag tänkt att lägga mig innan 23! Nu ser ni hur det gått med den saken. Klockan är halv tolv. och jag sitter fortfarande kvar här!


Kommentarer
Postat av: Milla

Nä, de där röntgenapparaterna är inte roliga att ligga i. :( Jag gör det regelbundet för att kolla knoppen vettu. Det blir så stelt och kallt efter en stund. Och så kliar det överallt bara för att man vet att man måste ligga stilla. ;) Hoppas det inte visar något på din röntgen utan att det är trevliga svar! :)



2010-10-24 @ 17:24:18
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Linda

Kramkram!

2010-10-25 @ 22:57:39
URL: http://lindalis.se
Postat av: Ulrika

Det knyter sig i magen när jag läser vad du skrivit om din pappa. Den saknaden och sorgen måste vara mycket stor.

Tänker på dig.

Nej, de är inte rroliga att ligga i dem där sakerna. :( Gjorde det ganska många gånger när jag hade strul med nacken.

Men det var länge sedan nu.

Hoppas du får bra svar.

Har du märkt något av medicinen, ngt bra eller är det för tidigt?

Varma kramar till dig.

2010-11-03 @ 21:23:32
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0