Snart oktober...

Dagarna rullar som vanligt på i en himla fart, och jag tror att många av er är villiga att hålla med om att dygnet har på tok för få timmar. Gubben har nu börjat jobba i Strömstad, och där ska han vara i hela 8 månader. Blir svårt att vänja sig med att inte ha honom hemma om kvällarna, även om det bara gäller en kort period i livet. Jag ska heller inte sticka under stol med, att jag allra helst har honom hemma hos mig....

Hur som helst, häromdagen bestämde jag och min goa vän Linda att vi skulle boka en salubod på torget i Karlstad i slutet av oktober, dels för att visa upp våra pyssel, men också för att eventuellt sälja några av våra alster. Man fixar och pysslar en hel del, men problemet är ju att det blir fullt överallt! Denna idé gav mig en helt ny energi och dessutom en enorm skaparlust, så under veckan har jag både tillverkat, ritat och skissat upp jättemånga ideér som jag snart ska visa upp för min "partner". Ser fram emot torgdagen, om än för att det blir en skojig och ny upplevelse..

Idag ringde min sköterka på rematologen för att höra lite om hur jag mår, och hon frågade hur den nya medicinen har verkat. Pinsamt nog fick jag ju erkänna att jag INTE har börjat med den över huvudtaget! Då medicinen kan påverka både lever och njurar negativt, vill jag ju inte äta den i onödan.  Anledningen är ju att jag helt har missförstått min läkare, som förvisso är jätteengagerad, men tyvärr pratar lite för dålig svenska. Min tanke har ju varit att jag inte vill äta någon medicin förän jag vet vad mina problem beror på, men enligt sköterskan är det redan fastställt att jag har Psoriasis atrit!!!!

Vi måste med andra ord ha missförstått varandra helt och hållet!! Röntgen jag ska göra i oktober, är för att jag eventuelt har en kombination av två sjukdomar, INTE för att fastställa en.  Känns ändå skönt med en diagnos nu, för alla NIsom lider av någon form av värk, vet ju vad missförstådd man kan bli av omvärlden. Hur ofta man har önskat att det skulle syndas mer än det gör. All smärta och alla vakna nätter gör extra ont när man i mångas ögon bara räknas som "kärringsjuk"!!! Idag pratade jag i alla fall med min chef om det, och samtidigt visade jag mitt intresse att jobba i +70 huset som snart ska byggas i vår kommun. Där kommer det bli mer social samvaro och aktiviteter, och på så sätt skulle jag undvika de tyngre uppgifterna. Vi får se hur det blir med det....

Nog om det! Jag måste ju berätta om min goa son som börjat spela gitarr!!! Det är så himla mysigt, när man kväll efter annan hör ljudet av hans spelande härhemma. Nya melodier för varje dag, eller melodier... Mycket Johnny Casch, men också en hel del Black Sabbath och Iron man! Hursomhelst, duktig är han, så nu har jag fått skryta lite på kvällskvisten också. Nej klockan är mycket, ett eftermiddagspass är avverkat, och en tanke sänder jag till en av mina arbetskamrater som drabbats av en stor sorg idag... (Kom ihåg att själar aldrig säger farväl)

Var rädda om varandra, och som vanligt, en kram till alla som vill ha eller behöver.....

Kommentarer
Postat av: Titti

Jag förstår att det måste kännas konstigt att F inte är hemma på kvällarna....Mathilda har oxå lärt sig spela gitarr =) Det är riktigt roligt att höra framstegen=))) Hon fick spela (och sjunga) på skolavslutningen i kyrkan i somras, och gissa om mamma var stolt då =))))



Ha en fortsatt trevlig vecka !!



Kram Titti

2010-09-30 @ 08:25:57
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: SOFFIE

men du nu hinner ni längta efter varann jättemycket ,min gubbe är mycket ute på jobb i Sverige å även utomlands ,när han är hemma för länge så vill både jag å Nellie bli av med han;)

va roligt att du ska sälja smycken på stan säg till när så kommer jag ner,

Knepig läkare måste va jobbigt då man ej förstår henne,hoppas nu du kommer på röntgen snart så du får reda på om du har nån mer sjukdom,

så du kan börja med rätt behandling mot värken,

kram

2010-09-30 @ 22:39:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: messan

Med mig är det bra! Hur är det med dig?

Vad spännande med smyckesförsäljning...du kommer sälja mycket så fina som du gör.

Längta efter varandra är gott:)

Kram

2010-10-02 @ 21:41:13
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: my

Hoppas du trots allt mår ok, kramar till dig, hoppas det ordnar sig... och att förstå sin läkare måste ju va a och o... kan bli väldigt fel annars.



Kul med er försäljningsbod, det kommer gå strålande! Med tanke på hur fina smycken du gör... jag älskar mitt!



Förstår att det blir tufft med maken borta i veckorna.. men ni får längta och mysa desto mer när han kommer hem!



Kraammmmmmmmmmmmmmmmmm

2010-10-03 @ 14:00:04
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: bjorne

8 månader går fort och inget kul i Strömstad denna årstid så det är inte så kul för Krille eller,vet inte vad det är för sjukdom men låter inte så bra,du får väll berätta när vi ses,kanske blir det en Black Sabbat kväll frampå,ha en bra vecka,kram.

2010-10-03 @ 19:34:04
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0