Ullared!

Japp, då har man varit ännu en tur till shoppingparadiset i Ullared. Bussresan startade redan 5.30 nere i från stationen, var ganska mör vid den tiden på dygnet, men resan gick förvånande snabbt. Gott sällskap, många skratt och lite lotteri och tävlingar gjorde resan mycket trevlig. Väl framme blev det full fart på resenärerna, och vi kom snabbt ifrån varandra, men det är nästan enklast att gå själv därinne...

Vid 12.30 sms:ade jag Maria, så att jag och Josefine kunde möta upp henne för en bit mat. Jag och Maria beställde in Asiatisk  mat, n'mligen tre små rätter, vilket blev en besvikelse. Här hemma har vi supergod asiatisk mat, vilket förståss kan vara svårt att slå. Mysigt och trevligt hade vi trots allt, innan vi gav oss in för rond nummer två...

Är jättenöjd med mina fynd, köpte en hel del kläder, gardinerna jag ångrade att jag bara köpt ett paket av sist, fick jag nu tag i igen, en jättefin stor lampa, en stor utomhuslykta som det står välkommen på, nån julsak, ljus, dekorationssaker, julklappar och en hel massa annat....  (bilder kan komma vid senare tillfälle)

Hemresan var lika trevlig som ditresan medundantag för den stinkande toaletten!!! Herre min skapare vilken doft, som blev värre och värre ju längre tiden gick. Tycker nog att busschaffören borde ha tömt den när vi kom fram till Ullared... Var verkligen glad över att kliva av bussen här i grums, så man slapp åka vidare till Hammarö och forshaga, som några andra av resenärerna..

Tog semester både lördag och söndag, så vi har hunnit med ett kalas till, vilket är vårt sista för detta året. VÄdret har varit kanon, så vi har kunnat sitta ute till och med! Härligt! Igår och idag har jag arit ledig, så jag har pysslat med mina nya fynd, putsat förnster, satt upp nya gardiner i vardagsrummet, sovrummet och sonens rum. Ska föröka hinna fixa lite med foton i ramar idag också, sedan måste jag ta tag i mina smyckesbeställningar.

Jaa dagarna passerar minsann i en flygande fart, snart är det helg, och "gubben" ska först till  kusten fredag-söndag för lite golfavslutning, varpå han kommer hem och packar om väskan för att på måndag bege sig tillbaka till kusten, denna gång för att jobba!!! I hela 8 månader ska han vara i Strömstad vilket blir en stor omställning för oss alla. Måste ju erkänna att jag helst vill ha min gubbe hemma på kvällarna, men jobb är jobb, och helgerna kommer han ju hem...

Nu är det dags att hoppa in i duschen efter dagens träningspass på gymmet!! Fin dag önskar jag er alla!!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

20 kilo - in my dreams!!!

Men man vet väl bäst själv egentligen...jag ska ner minst 5 kg, helst till den 10 oktober (tärna på syrrans bröllop och vill inte bli ihågkommen som "Hon med gäddhänget") så det är ju kört, men lite fastare kanske mankan bli!



Ullared = härligt!! Får se om det blir nån runda för mig i höst!



Kram

2010-09-07 @ 13:31:28
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: soffie

jag har aldrig varit på Ullared å shoppat bara åkt förbi,är ingen shopping människa å hatar när det blir för mycket folk,jag skickar med syrran pengar istället så får hon shoppa åt mej:)

2010-09-07 @ 22:50:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Titti

Det ska bli så kul att åka ner till Ullared =) jag ska dit och shoppa i november.... det riktigt kliar i köptarmen hihi....



Hoppas allt är bra med er

Kram Titti

2010-09-09 @ 16:04:19
URL: http://www.tittispyssel.blogspot.com
Postat av: messan

Ullared är ett litet äventyr...jag har aldrig lyckats shoppa loss för fullt...det har varit så mycket folk:)så då går jag hellre ut. Fynd kan man göra där...så grattis till dig!

Kramar till dig

2010-09-10 @ 22:57:07
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0