Påsken 2011

Bättre sent än aldrig, här kommer en uppdatering om min påsk 2011. Solen strålade och vi hade en underbar helg. Att jag dessutom var 3-ledig gjorde inte saken sämre. På påskafton var det full trafik på kända och okända påskkärringar, gubbar och annat. Stod en liten unge utanför dörren med en stor kudde under den vita tröjan, så gubben frågade om det fanns en bebis därinne. -Nej, svarade killen, jag är ju ett ägg!!! Självklart, det borde vi ju ha förstått!

Men allra första besökaren var i alla fall min lilla gudson Vincent. Han var så söt med keps, kostym och mustasch! Han skämde bort sin gudmor med underbara påskkakor, påskägg med godis och det bästa av allt, ett nytt foto på sig själv. Mamma Jenny och moster Josefin var också med såklart... Fick knycka en bild av Jenny, då gubben har med sig våra i sin telefon. Visst är han söt som socker?



När han hade åkt, gick det inte lång stund förän syster yster med familj kom. Detta år var det bara "pålle" som var påskkärring, och hon var minsann snål med sina påskbrev. Jag och gubben kände oss hedrade av att vi fick 2 av hennes 7 målade brev. Det blev solig fika på altanen, innan de drog vidare på sitt påskfirande. Efter ytterligare en stund så kom lilla Freja med mamman och pappan. Hon var så söt och plockade blommor till mig.. Så roligt att dom tänkte på oss mitt i påskstöket! Tyvärr glömde jag ju att fota de sista besökarna, men jag garanterar att de var underbart fina...

Klockan rusade iväg, och vi skyndade att göra oss klara och promenerade sedan iväg till svärföräldrarna på påskmiddag. Där var även Moa med familj, och det var roligt att se dom alla! På kvällen var det meningen att familjen Hagstöm skulle komma, men lille bebben var inte på humör så det blev istället en lugn påskaftonkväll med familjen..

Söndagen fyllde ju Josefine år, firandet blev lugnt eftersom släkten skulle komma på måndag. Svärföräldrarna kom dock och åt lite mat med oss. Måndagen inleds med lite bakning, och sedan droppade våra nära och kära in..  Farmor, farfar, faster med familj, moster och morbror med sina familjer.. Vi blev närmare 20 sytcken ute på altanen, denna vackra måndag..

           Moa         Josefine              Tjejsnack           Tårta                        ?
  
     Fotboll                      Släkten


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Sicken söt liten Påskagubbe :-)

Tack tack :-)

Ha en riktigt härlig Valborg nu!!

2011-04-30 @ 12:46:20
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Milla

Du verkar haft en underbar påsk! :)



Här kommer en fråga. Om jag skulle beställa ett halsband av dig med exempelvis ett hjärta (om du har det alltså, annars funkar det även bra med en rund ring) och kanske texten världens bästa mamma stansat på och två hängande grejer med mitt och syrrans namn på till mors dag, vad skulle det isåfall gå på? :) Jag är jävligt dålig på att förklara, men förstår du hur jag menar på ett ungefär? :D



Kram!

2011-04-30 @ 21:43:05
URL: http://millablom.blogspot.om
Postat av: marie

Vilken härlig påsk! Själv fick jag jobba i värmen...

Hoppas du haft en skön valborg oxå. Vi grillade o mös med goda vänner, tittade på lite brasa innan vi frös oss hem.

Idag är det kyligt här. Men värmen kommer väl tillbaks i morgon när jag börjar jobba igen...

kram

2011-05-01 @ 12:16:27
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: emeliie

sååå söt (:

2011-05-01 @ 14:38:11
URL: http://imretarded.blogg.se/
Postat av: Milla

Jo, jag försöker vara aktiv när jag är ledig och så iallafall. :)



Åh! Får jag beställa ett sånt av dig då? Hinner du göra det till mors dag tror du? Annars får du ta den tid du behöver på dig så kan jag ge det i efterskott. :) Kram!

2011-05-01 @ 21:58:43
URL: http://millablom.blogspot.om

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0