Söndag, sol, regn, sol & blåst,,,,

Söndagen inleddes med ett besök hos storebror och Ulrika, där vi fikade, pratade och köpte lite thujor, som dom fått över, och som vi ändå hade tänkt att köpa. Det blev en eftermiddag i trädgården då thujorna planterades utefter vägen, jag rensade lite rabatter och klippte och sågade lite på gullregnet. Ska bli skönt att få tillbaka lite av den lummighet vi haft i trädgården innan vi tog ner allt som vuxit sig vilt.

 

Vädret växlade vilt, från sol till regn och sol igen. Blåste kallt gjorde det dock hela dagen, men det fick bli en liten kafferast ute i det fria i alla fall..



Idag är det måndag, ledigheten är över för denna gång och ett eftermiddagspass väntar på mig. Min gubbe har, efter 8 månader med jobb i Strömstad, idag återgått till dagpendling till Karlstad igen, så nu är han hemma på eftermiddagarna igen, så vi får förhoppningsvis mer gjort under veckorna här hemma. Köket är i stort sett klart, fattas en lucka till diskmaskinen och ett hyllplan, och så elkontakter och spotlights då som jag önskar kan kopplas in så snart som möjligt vid diskbänken.. Skönt när det är klart, så kanske vi kan gå vidare till nästa färdigställande projekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0