Äntligen!

För 2 år sedan bytte vi innerdörrar i huset, och satte igen de glasrutor som vi tidigare hade ovanför varje dörr. Så var det meningen att vi skulle tapetsera, men då hade inte hittat några tapeter som vi ville ha.. Sedan gick tiden, man vande sig lite med att det var som det var. Otroligt, hade detta varit för 10 år sedan hade jag blivit tokig av att vänta så länge med att få det klart. Nu har vi ju dessutom fått en hel del annat gjort under dessa år, så helt på latsidan har vi ju inte varit.. Men i helgen har vi äntligen dragit igång. Tapeterna är nerrivna, det är spacklat och slipat 2 gånger, och bäst av allt, spaljen är nedriven!!! Den har jag ogillat så länge, men nu är den ett minne blott.



Med sågen i högsta hugg....



... och i ett nafs är spaljen borta!

  

En hel del arbete är dock kvar, det är nu spacklat och slipat 2 gånger, nu ska taket och panelen målas, sedan ska det tapetseras försåss. Sen ska vi ersätta spaljen med något annat, men det får ni se när det är klart!!! Härligt att få det klart innan advent.


Kommentarer
Postat av: Tove

Skönt att äntligen få det klart nu då! Ska vara flitig med min blogg nu, det är mycket jag vill blogga om så jag får baka in allt i en :). Det kan ju ev gå med en utlåning för Jossan till oss om de inte vill släppa henne?! tänkte på detta med medlemsavgiften o dyl.. Men vi ska smida medans järnet är varmt på detta! Hon behöver någon som backar upp bakom henne ;). Låt na´få spela vart hon vill för sjutton! Blir så irriterad när "vissa" sätter käppar i hjulet för en individs utveckling och motivation!!

2011-11-14 @ 10:54:40
URL: http://blogg.vf.se/hypnoz
Postat av: my

Kommer bli jättefint ,kul med nytt! Ha en mysig första advent! Kram

2011-11-25 @ 15:10:31
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0