Julen 2013

Haft en underbar Jul och ledighet däromkring.. Jobbade sista dagen fredagen den 20:e vilket gjorde julens förberedelser lugna och fridfulla. Varit jätteförsiktig med allt jag gjort, för i år ska jag bryta trenden med vistelse på akuten.. Har varit på besök där i december, senaste åren, antagligen för att jag vill mer än kroppen klarar..
 
Men i år har jag varit KLOK!!!! Har nog med åldern att göra. ;) Allt var inte  klart den 23:e, men jag valde att blunda för det. Det viktigaste, Julgranen och maten var på plats, familjen också, så vi hade myskväll med den årliga traditionen BINGOLOTTO  istället. Och vet nu? Det blev jul ändå.. En riktigt trevlig sådan..
 
Lite pyssel på julaftons morgon, men sedan kom familjen Malmgren hit lite tidigare för jag och Moa hade bestämt att vi skulle se på Kalle Anka tillsammans. Strax innan 16 hämtade Josefine svärföräldrarna och det blev massor julmat tillsammans. Tomten kom på besök under vårt fika och vi avslutade kvällen med biljardspel för de yngre och lite vinglögg för oss lite "mognare"..
 
 
 
På juldagen var vi bjudna till svärföräldrarna på middag tillsammans med Malmgrens, och på kvällen satt vi nog mest och jäste efter alla godsaker vi vräkt i oss. På annandagen bar det av till familjen Nordhströms i Värmlandsbro, så även den dagen försvann i ett nafs.. Fredagen blev det en tripp till stan för lite mellandagsrea för att på kvällen avslutas med att äntligen inviga vår bastu! När vi flyttade in i vårt hus -91 var bastun helt oanvänd och det enda som fattades var golv  ochaggregat.. Ofattbart tog det oss så många år att skaffa detta, men nu så... Kändes jätteskönt.. Tror gubben tycker att vi investerar i lite bubbelbad också, han fick nog mersmak ;)
 
Idag blev det en liten runda på Mitt i City, vilket inte blir så ofta.. Bergvik har ju det mesta och det känns enklare på något sätt.. Sedan blev det lite slarvmat på MC Donalds innan vi gick på bion " Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".   Riktigt bra faktiskt, och vilken otrorlig skådespelare han är, Robert Gustavsson.. Och Mia Skärringer, man skrattar bara man ser henne ju...
 
Summan av kardemumman är att jag haft en supermysig jul.. En och annan promenad har vi tagit oss när vädret tillåtit, och jag har njutit varjenda sekund. Önskar dock att jag hunnit träffa några nära och kära som jag saknat, men det ska nog snart hinnas det med...
 
Nu är det snart ett nytt år.. Då kan det hända grejer ;)

Kommentarer
Postat av: Marita

Låter som lugna trevliga dagar.Det är säkert som du säger att du blivit mer klok med åren när det gäller att släppa på många "måsten".
Det blir säkert mycket kul under 2014.Kanske kommer ni hit och hälsar på?Stockholms skärgård är mycket rogivande.I alla fall här nere hos oss.
GOTT NYTT ÅR !!!

2013-12-28 @ 21:19:25
Postat av: Malin Johansson

Kommer gärna och hälsar på er.. Vore så kul att ses, det var ju så länge sedan!!! KRAM

2013-12-28 @ 21:29:29
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0