Livskvaliteé

Många hektiska månader har passerat, det har varit extremt mycket på jobbet, men i det stora hela har det varit både roligt och lärorikt. Även om arbetsdagarna under en tid gick över till sen kväll, och jag har varit trött och halvt medvetslös när jag åkt från jobbet, så har jag, efter bara en kort stund i hemmets lilla vrå, sakta känt den mesta av min energi kommit tillbaka... Inte allt, men ändå en stor del! Mitt hem och min familj... att bara vara nära, det tankar mig på ett otroligt sätt, svårt att förklara, men är min räddning många gånger...
 
Innan min rygg brakade denna gång mådde jag inte särskilt bra.. Nacken värkte och jag mådde illa sista timmarna innan hemgång, och jag borde ha stoppat det redan då.. Sjukskrivit mig. Men dum som man är, så tror man att det ska vända, att det ska bli bättre.. Men det blev det ju inte. Något mer som jag kände var hur mitt tålamod, (som oftast är ganska bra) svek mig.. Jag blev irriterad, kände mig negativ och ledsen... Inte heller min stil. Jag försöker alltid vrida och vända på det mesta.. tänka positivt, tycker jag själv i alla fall. Men det gick inte längre, och jag påverkades av andra, vilket jag inte brukar tillåta mig annars..
 
Ryggen brakade, första en och en halv, två veckorna var tuffa.. förutom värken så gick min hjärna på högvarv. Jag vred och vände på det mesta, analyserade... Sista veckan av sjukskrivningen har jag ändå fungerat ganska normalt.. Först tänkte jag avbryta den, gå till jobbet en vecka innan, men jag ändrade mig, och det är jag glad för.. Jag hann få lite distans, började fungera normalt.. skyndade långsamt! 
 
Jag är så glad över alla mina vänner, som mailat, smsat eller besökt mig under dessa 3 veckor! Det har betytt massor, varje litet ord från er, har tankat mig med positivt tänkande och energi och jag är så glad att ha er i mitt liv. Hoppas bara jag ger er något tillbaka.. Att jag är värd er omtanke! Säger inget mer, ni vet vilka ni är!
 
Livskvaliteé... vad är det för dig? För mig är det att ha en familj, ett hem, där du kan tanka energi, bara vara den du är, inga krav.. Och mina vänner såklart! Jag behöver inte resa jorden runt, det jag behöver och mår bäst av finns alldeles härintill, och kostar inte en endaste krona och jag är så otroligt tacksam över det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0