Midsommar 2013

Jodå, det blev allt midsommar i år också, även om den inte blev riktigt som jag önskat. Eftersom systerysters barnbarn Calle skulle vara med och fira midsommar för första gången, så ville jag ha det lite som när mina barn var små. Då gjorde vi i ordning en egen midsommarstång, plockade blommor på morgonen, och klädde den tillsammans med våra och barnens vänner som vi oftast firade ihop med då..  Sen är det ju midsommarmaten... Där drog vi ner på menyn en del, men vi blev alla mätta och belåtna ändå!
 
 
Vi åkte till Liljedal i år, där vi mötte upp syster yster med familj. Bara Calles pappa Fredrik som saknades, han låg ute på jobb. Där minglade vi omkring och träffade en massa folk som jag inte sett på väldigt, väldigt länge.. Fick avstå dansen kring stången i år, men fick kika på när Nathalie, Lille Calle, Josefine och Emelie dansade, och det var inte så dumt det heller.. Calle fiskade även i fiskdammen, men var nog mest intresserad av alla hästar och hundar som han såg runtomkring sig..
 
Sedan bar det iväg hemåt, jag la mig och vilade en stund medan de andra påbörjade maten. Emelie gjorde potatissallad, Linnea och Josefine gjorde ostpaj, Fille grillade och gjorde sallader. När Niclas kom från jobbet ordnade han med sillen och dess tillbehör. Josefine styrde nog upp resten av tilltuggen, och det enda som blev bortglömt var laxen. (HUR vi nu kunde glömma den?) Lyxigt värre, att bara få allt serverat sedan, även om jag tycker om att fixa i ordning själv också..
 
Vi hade riktigt tur med vädret, det var soligt och fint på dagen, mulnade till sig på eftermiddagen, men regnet kom först på kvällen, och då satt vi ändå under altantaket, och jag tycker det är lite mysigt att höra smattret på taket.. Förutom vi förstnämnda (min och syrrans familj), kom och gick det folk under hela kvällen sedan. Kul! Ulrika, Marcus och Carro dök upp, och stannade till de sista vid.. jaa, var hon rent av 2.30? Några av Caspers kompisar dök också upp, och så även barnens kusin Simon och en av grannarna.
 
Det blev lite bad, kubspel, musik, prat och många många skratt, och även om jag var halvt död igår av trötthet var det värt allt. Så himla roligt hade vi! Hoppas er midsommar var lika härlig som min!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0