En blandning av sorg, semester, sommar och tacksamhet...

 Är inne på min tredje semestervecka och den har innehållit massor av kvalitetstid. Vinmys med nära vänner och släkt, livkonsert med bl a Ulf Lundell med flera, sol och en underbar tripp till västkusten med mannen i mitt liv.. Men mest har den varit sorgsen. .. En  arbetskamrat till mig f örlorade sin 5-årige son i cancer! Vissre att jag skulle påverkas starkt!! Men kanska inte så starkt som jag gjort..
 
Jag tänker på familen i stort sett hela tiden.. önskar jag kunde hjälpa, önskar jag hade etr trollspö som gjorde allt bra igen.. tyvärr har jag inte det.. Mitt hjärta blöder verkligen,  och mitt i allt elände ska jag inte sticka under stol med att jag är oerhört tacksam...
 
Tacksam för mitt liv och det liv jag lever. Tacksam för att mina barn är friska, och att mitt själsiga liv är fulländat. Jag är inte rik vad det gäller pengar, men när det gäller kärlek, friskhet och tacksamhet är jag mångmiljonär...
 
När torktumlaren gick sönder, satte jag min tanke i perspektiv... Det var trots allt bara materiella ting, jag hade överlevt utan... Där kom tanken in igen.. tänk om det vore mitt barn.. mitt eget kött och blod som gått sönder!!!! TACKSAM.. det är vad jag är!!.
 
Önskar att jag kunde göra så mycket mer bara... Viljan räcker inte till.. 
 
Men jag ger min energi och tanke... varje dag!! Jag hoppas och tror att det hjälper lite i alla fall... 
Kramar till alla som vill ha och som behöver...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0