Slapp städningen...

i alla fall det mesta av den! Var ju ledig igår, och tanken var väl att städa undan det värsta och sedan sätta klorna i lite av mitt pyssel. Men dagen hade annat i beredskap, så jag fick en underbar dag, med mycket fika och många små och stora vänner..

Först ut var Cissi, som cyklade hit för att få sig lite fika. Vi pratade om allt möjligt, och klurade lite på om vi skulle ha lite vinmys snart eftersom hon ska opereras och inte kommer att vara i form på någon månad sen. Bra idé tycker jag, så jag ska nog samla mina vänner och mysa lite nästa helg..



  

När hon hade gått, gick det en liten stund, sen kom min gudson Vincent och hans mamma Jenny. Jag fixade lite mat åt oss, och lagom till det var färdigt fick vi även besök av lille Huga, som firade sin 4-månadersdag igår. Med sig hade han sin mamma, nån måste ju dra honom i vagnen tyckte han.. Vi åt lite mat och fikade på kaffe och kladdkaka med grädde. Full fart med andra ord....



Anna och Hugo gick hem för att möta upp pappan som tillbringat hela dagen på ULLARED!!! Han borde få medalj va? Vinent, Jenny och jag gick ut i friska luften en stund. Lite blåsigt var det, men solen sekn i alla fall. VIncent passade på att undersöka lite runtom tant Malins hus...

 
Vincent konstaterade att lekstugan behövde renoveras, och helst flyttas till en bättre plats på gården...


Sen så funderade han om inte Fille skulle bjuda på lite grillat i sommar, och kanske en och annan
lektion i golf?


Han passade även på att springa över till grannen Kristina och kika på gräsklipparen. Helst ville han ju gå in, men det fattade INGEN av de stora som var med...



Malin har ju fler grannar så det var lika bra att springa vidare.. Men hos familjen Berg verkade ingen vara hemma, och när han skulle fortsätta över till Tindra så narrade de stora tillbaka honom till Malins gård igen...



Klockan gick fort, plötsligt var den 7 på kvällen och det var dags att åka hem till bingen...
En mycket trevlig ledig dag blev det för min del, och ett mycket långt inlägg för den som orkar läsa...♥


Kommentarer
Postat av: charlotte

Hihi, då kanske det blir så att du får snickarvana om pallarna inte finns mer på IKEA:). Jag tycker ni har gjort ett fantastiskt arbete med allt och jag hoppas att du kan tjäna pengar på det också.

Ibland önskar jag att jag kunde snickra så mycket planer som jag har i mitt huvud:)...Nu rensar jag...och det är mycket det.



Önskar dig en underbar helg!

Kram Charlotte

2011-05-20 @ 21:20:52
URL: http://www.charlottesvitahem.blogspot.com
Postat av: Linnea

Jag har börjat skrivit på min blogg igen!! titta in om du vill!!

2011-05-21 @ 14:22:38
URL: http://nennasdagbok.blogg.se/
Postat av: my

Betydligt bättre än städning!:) Och vilka goa bilder på liten... kram

2011-05-22 @ 17:06:29
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Milla

Huset finns i Skåre. :)

2011-05-25 @ 10:39:05
URL: http://millablom.blogspot.om
Postat av: Sus

Hallå, sicken söting! =)

Städa det skulle jag behöva göra nu! =)



/Sus

2011-05-30 @ 13:00:17
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: Stina

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-12 @ 13:49:04
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0