Städat lådor.....

Idag har jag bland annat städat lite i lådor som innehåller
allt mellan himmel & jord! Då hittade jag några dikter från min
pappas gamla diktsamling! Tror nog att jag har lov att delge er en
av dem,  som han skrivit till sin mor någon gång i slutet av 50-talet....



Dikt till Mor

Ack Mor, om jag dig kunde skänka
Den vackraste ros som fanns
Och skiftande öden så länka
Att allt blev lycka och glans

Att aldrig du nånsin behövde
sakna i livet ett stöd
Att natten helt rofyllt dig sövde
Att dagen blott glädje bjöd

Ty aldrig det funnits på jorden
En kärlek som din så stor
Mitt hjärta jag lägger i orden
Jag älskar dig, käraste Mor.

S.H

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kärleksfullt!

2008-08-14 @ 12:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0