Luddigt.....



Som jag skrev för en tid sedan har jag börjat läsa 2 intressanta böcker, den första,  Secret - Hemligheten går ut på att man kan styra sitt liv genom sina tankar. Man kan nå dit man vill, med rätt tankesätt, och vi har alla en guide eller vägledare med oss, som vi kan ta hjälp av. Enligt en vän, som redan provat på detta och uppnått så mycket genom det, ska man även ska tacka sin vägledare då och då, när denne genom tankarna har visat rätt väg. Det har jag också gjort, det kan ha varit småsaker som jag behövt hjälp med, vilket jag också fått, och jag har alltid avslutat med att tacka för dom. Låter jätteluddigt, jag vet, men jag blir mer och mer övertygad om att det finns hjälp att få...

Igår var det återigen dags att mäta blodtrycket! Självklart var jag lite orolig, eftersom det varit så stressigt och rörigt på jobbet under lång tid, plus att jag inte klarat att motionera som jag önskat på grund av hälsporren. Medan jag låg och vilade ensam i underskningsrummet började jag därför meditera lite, jag djupandades för att lugna ner mig själv. Under tiden tänkte jag att detta borde vara ett ypperligt tillfälle för min Guide att visa att han hjälper mig. När Uskan senare kommer för att mäta trycket,  blir jag mycket överraskad av resultatet!  120/70!!!!  Från 160/105 till 120/70! Visst, jag äter mediciner för det, men den mätningen jag gjorde för en tid sedan låg det fortfarande för högt, så Uskan frågade igår vad jag hade gjort och jag svarade först att jag inte gjort någonting, mer än att jag druckigt några koppar rött the, vilat när jag kännt mig trött, och mediterat lite... Dessa tankar vågade jag inte delge henne, då hade det nog blivit psykakuten i stället... Hon sa dock, att detta kunde varit ett engångstryck, så jag ska upp till bevis om några veckor igen, men ändå....

Man blir ju ändå lite fundersam, vad är det som händer? Jag har träffat båda mina föräldrar, klart och tydligt, på bara några veckor, jag känner ett större inre lugn än jag gjort på länge, och så nu detta... Jag har lyssnat väl på min inre röst, eller min Guide, och följt den, och det tänkter jag absolut fortsätta med.  Vilket luddigt inlägg detta blev , och så två på raken dessutom, hoppas ni inte tycker jag blivit helgalen i alla fall! Vad orsaken till allt detta än är, så kändes det jätteskönt i gårkväll, jag kände mig riktigt lugn och glad. Härligt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Tror absolut att allt detta har hjälpt dig! Nu är jag ännu mer ävertygad om att jag måste läsa den boken. Hm... Jag kanske ska önska mig den i födelsedagspresent! Vilken bra idé!

Tack Malin!! Återigen har du gett mig massa energi och idéer!

KRAM!!!

2009-02-27 @ 11:58:01
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: britten

boken du läser verkar spännand e..jag läser ofta Pollacks bok om att välja glädje....har mycket glädje och nytta av den ..tänk att man kan styra ganska mycket själv med sina tankar...kram

2009-02-28 @ 12:51:03
URL: http://pyrobritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0