Minnen...

Var inne hos Junitjej och hälsade på, nu på morgonen, och hon skrev om ett par byxor hon mindes sedan hon var barn! Ett riktigt favoritplagg! Det fick mig att påminnas om ett eget klädminne sedan barndomen. Jag är ju uppvuxen som minstingen, i en familj med 2 hårt fabriksarbetande föräldrar och 3 syskon. Jag förstår ju idag, vad tufft de måste haft det ekonomiskt, hur de kämpade för att få allt att gå ihop och eftersom jag var yngst i syskonskaran fick jag oftast ärva kläder av min något äldre syster. Jag hade inga problem med det, var nog en rätt så snäll unge, om jag får säga det själv. Gick nog med på det mesta, och var nöjd ändå.. 

En dag åkte jag med mina tvillingkompisar Mia och Pia in till stan för att dom skulle köpa nya byxor. Inne på Domus fann dom vad de sökte. Ett par snickarbyxor i mellanblått bomullstyg. Detta var en annonsvara och man fick även en matchande t-shirt med på köpet. Jag tyckte att byxorna var så fina, vilket pappan till tvillingarna tydligen märkte, så han frågade om han skulle lägga ut pengar,  så att jag kunde köpa ett par egna. Förstog ju, att det inte alls var säkert att jag skulle få det, men ringde ändå hem från varuhusets kundtelefon, och tro det eller ej, så fick jag!!  Mamma tyckte att det var bra eftersom man även fick en tröja med för samma pris. Gissa om jag var glad? Dessa byxor ser jag framför mig, närhelst jag vill, och hur vi sedan gick lika klädda alla tre..

Även om det var dåligt med pengar då och då under uppväxten, så fanns det istället överflöd av kärlek i min familj. Man kände sig älskad och speciell, och både mamma och pappa arbetade hårt för att vi barn skulle ha det så bra som möjligt, och jag vet att jag har haft det mycket bättre än många andra, vilket jag är både glad och lycklig över. Skulle inte vilja byta min barndom mot något annat i världen!! Vi hade så mycket annat, och pappa hittade på allt möjligt skoj, som inte kostade en massa pengar. Vi hade lianer i träden, en stor lekstuga, en kuddkrigsbock och en massa annat. Han gick runt med sågspån på grönområdet vid vårt kvarter och gjorde fotbollsplan åt oss på somrarna, och spolade is på baksidan om vintrarna. Fantasi hade han i överflöd! Såna här tillfällen däremot, då man fick något lite oplanerat,  glömmer man aldrig.....

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Så kul att du länkade till mig! Visst är det kul att minnas tillbaka?

2009-01-08 @ 16:52:14
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Anna B

Härligt att höra om dessa "trillingbyxor".

Har idag haft fullt upp med många ute minuter. Skönt så nu ska jag ut och powerwalka... Bättre än googles översättning?

Ha en bra kväll! kram anna

2009-01-08 @ 18:23:30
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0