Våren är här!!!!

....Visst är det alldeles, alldeles UNDERBART? Har haft några lediga dagar dessutom, vilket inte gör saken sämre. Senaste veckorna har, som de flesta andra, rasat förbi, jag och Linda har bland annat varit i Karlstad på starta eget kurs, en heldag inne på statshotellet och det var MYCKET intressant. Kursen gav mersmak och vi funderar nu på HUR vi ska gå vidare med detta.

Köksrenoveringen, etapp 2 är snart helt färdig och det ska bli så spännande att se det färdiga resultatet sen. Allt tar sin lilla tid när min gubbe ligger ute på jobb under veckorna, men Rom byggdes inte på en dag, och det gör inte vårat lilla kök heller.

Ute har ju som sagt våren kommit, snön har smällt och det har börjat knoppas både här och där. Under helgen har vi haft 30 grader varmt vid solväggen, så det gäller att vara försiktig ute i solen, strålarna är farligare än någonsin nu. Jag har städat undan på altanen, krattat löv, rensat rabatter och städat upp och slängt allt som legat och skräpat. Man är ju mästare på att spara allt, men nu åker det vi inte använder till tippen istället..  Har lite kvar att göra, men måste dessvärre vänta lite med det, då kroppen blev sur på mitt städryck i vårsolen..

Examen och studenten närmar sim med stormsteg, man har ju sonen som går ur 9:an och dottern som tar studenten! Förstår inte vart alla skolår tagit vägen, de är ju snart vuxna mina barn!! Innan dess ska vi fira Josefines 19 årsdag, båda ungarna ska åka utomlands, Casper till Spanien och Josefine till Turkiet. Mamman kommer nog bita på naglarna dessa veckor, men samtidigt vet jag att de kommer att få det underbart roligt, och också få ett minne för livet. Klasserna ska sedan splittras och alla tar sina egna vägar i livet...

Nu ska jag försöka ta mig i kragen och få lite gjort innan jag åker till jobbet i eftermiddag! Önskar mina få och trogna bloggvänner en riktigt härlig vårdag! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: bjorne

Farbror Bjorn och tant Annsofie önskar er oxå en härlig vår,klart vi ska fika någon dag,sant att tiden går fort man hänger inte med alla gånger,kram.

2011-04-13 @ 20:16:30
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snart kommer vi och badar jag och emelie!!:)

Det ska bli så sjukt skönt med sommar!!!

Hälsa Casper och Jossen att de ska ha det bra och roligt när de åker!!

Älskar Dig!<333

2011-04-17 @ 09:29:42
Postat av: Linnéa

Glömde att skriva det ska ju stå Linnea !!

2011-04-17 @ 09:30:29
Postat av: my

Ja åren springer iväg, själva har vi en konfirmand i år! Jisses....

Glad påsk, hoppas du njuter och har det bäst, kram

2011-04-23 @ 10:29:01
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0