Julen 2011 och nyår...

För en gångs skull har hela julen rusat förbi, och det gillas INTE av mig. Kroppen har bråkat, jag  har inte haft den energi som jag önskat, tyvärr... Men märkligt nog blir det jul ändå, trots att det inte är färdigstädat, kakorna inte är bakade, och all mat inte fixad! Julstädningen blev klar måndagen EFTER jul, men konstigt nog gick även det bra. Äntligen har jag lärt mig att INTE stressa upp mig över sånt jag INTE kan påverka och det är sååå härligt!

Jag satte mig helt enkelt ner och tänkte efter, VAD är viktigt för mig i jul? Familjen kom såkllart på plats ett, och jag har ju glädjen och förmånen att ha min familj omkring mig. Maten, jag menar främst julskinkan, frestelsen och mammas godaste rödbetssallad, och detta hade jag i kylen! Då kan man ju inte klaga eller hur? Julens underbaraste överraskning var att min fina storebror med son från Järbo, kom och hälsade på! LYCKA!

Även om julen på sitt sätt blev lite märklig, så är jag så innerligt tacksam. Tacksam över att jag ändå var med, att jag orkade, att mina barn var nära. Det betyder så mycket mer än allt annat, och jag hoppas att vi alla ser det värdet i livet.... Det betyer så mycket, och inga pengar i världen skullle få mig att missa tiden med min familj en sådan dag som självaste julafton...

Nu väntar ett helt nytt år på oss, och jag hoppas att mina önskningar slår in... Jag önskar mig inget för egen skull, men mycket för mina nära och käras...  Jag tror att vi kan tänka oss till vad vi behöver, så det vore underbart om mina tankar slog in...

Jag önskar er alla en UNFERBAR och fin nyårsafton

kramar

Malin


Kommentarer
Postat av: Milla

Hoppas nyårsaftonen blev bra! Och att du mår bättre. :) Kram.

2012-01-04 @ 23:07:32
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: Milla

Hoppas nyårsaftonen blev bra! Och att du mår bättre. :) Kram.

2012-01-04 @ 23:07:54
URL: http://millablom.blogspot.com
Postat av: My

Familjen och att ha de kära nära är ändå viktigast. Men visst är det lätt att glömma bort det... skönt att det ordnade sig och att julen blev så bra!

Gott nytt år med, 2012 kommer bli fantastiskt

2012-01-06 @ 11:19:07
URL: http://myilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0