Trollspö...

Kände att det varit lite FÖR mycket fokus på sorg och död i min blogg senaste tiden, och det är inte alls min tanke, Självklart vill jag ha en glad, varm och energigivande blogg....  Dessvärre består livet av både glädje och sorg, och förhoppningen är ju alltid att glädjen ska ta över. Dessvärre händer det mycket omkring mig, och även om jag inte är den som drabbas personligen,  har jag lite svårt att släppa det ändå. Jag har nog lite FÖR lätt att sätta mig in i andras situationer, och känner såklart med dom som drabbas av både det ena och andra.

Ofta önskar jag att jag hade det där trollspöt, som med en enda liten vevning, skulle få allt att bli bra igen. Självklart är det inte så enkelt, det SKA inte ens vara så enkelt, det vet jag ju... Om inte sorg och elände fanns skulle vi människor kanske inte lära oss det vi faktiskt lär oss. Att känna empati, att uppskatta livet, ta vara på varandra och att ta vara på varje ny dag...

I de svåraste stunder försöker jag tänka: - Nu kan allt bara bli bättre- Svårt kan det vara, men det kan ändå hjälpa en framåt... Tanken kan göra underverk, jag har bevis för det. Det du tänker kommer till dig,så det gäller att tänka vad man ska tänka, eller hur?

Var rädda om er därute...

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0