Slow motion..

Jisses vilken värk jag har i nacke, axlar och skulderblad! Vet inte vad jag ska skylla på, men jag bestämmer här och nu att det är MYCKET bättre redan i morgon. Läkarbesök den 19:e och jag hoppas denna läkare (100:e i ordningen) förstår mina bekymmer och skriver ut lite Citodon, för det är det enda som hjälper tyvärr... Där har jag gnällt klart, för jag vet att efter de dåliga dagarna kan det bara komma bättre dagar, eller hur?

Haft en riktig mysdag idag, först sovmorgon, sedan besök av bästaste storasystern med familj, och jag tror att jag får avslöja att jag i augusti kommer att bli GAMMELMOSTER/PLASTMORMOR.... Kanske lite fräckt att skriva plastmormor, men lite speciellt blir det, då Nathalie, som den blivande mamman heter, varit en stor del av mitt liv. Syrran var ju bara 18 när hon föddes, (jag var 16) och till att börja med bodde de i mitt flickrum, så jag var uppe med henne när hon skrek på natten, för att avlasta min fina syster, jag har varit med på brutna nyckelben, sprutor, tidiga lussemornar på dagis, första skoldagen och mycket annat, hon har sedan hon föddes varit en stor del i mitt liv, och det värmer mosterhjärtat att veta att hon nu delar sitt liv med den finaste killen man kan tänka sig! Jag ska verkligen bli gammelmoster!!! Min syster ska bli MORMOR! Det är så stort!!! Underbart skoj att se dom alla idag, och magen har minsann växt lite sen sist!

Idag har vi även varit på 20 årskalas hos kusin Sebastian, och det påminner mig om att min egna lilla, stora Jossa fyller detsamma om en månad! Förstår inte att det gått så snabbt! Min lilla tös är VUXEN! Vacker, klok, omtänksam och alldeles underbar är hon, precis som min son Casper. De har båda stor empatiförmåga, är roliga och är självständiga individer... Jag skulle kunna ta ner månen för dom om dom bad mig, de är den vackraste gåvan i världen...

Denna lördag har det även varit finalen i melodifestivalen... ÄNTLIGEN, efter x antal delfinaler, (gillar den gamla verionen, då det var EN lördag, sen var det klart) har segraren utmärkts och denna gång var det Loureen som tog hem titeln. Jag är ganska nöjd med bidraget, tycker att hon kan representera Sverige riktigt bra! Är glad att inte dryga Danny vann, jag har träffat honom och VET att han verkligen ÄR dryg! Också glad för att Torsten fick fina poäng av svenska folket.. Han har kämpat genom både missbruk och annat och nu "rest sig igen". Det är stort!!

Nej, nu orkar nog inte huvudet mer, dags att hoppa i bingen!! Natti natti på er! <3




Kommentarer
Postat av: Catharina

Akta dej Malin för värken i axlar, nacke och skulderblad. Det var så min utmattningsdepression började, har nu återigen fått tillbaka värken och när jag gör något med armarna så kan jag få världens svimningsattacker, känns nästan som panikångest.

2012-03-11 @ 12:43:35
Postat av: messan

Åh, vad kul att du skrivit lite. Jag har allt lite koll på dig:).



Du ska vara rädd om dig men det vet du bäst själv, eller hur? Jag hoppas att du äntligen får en bra doktor som kan ge dig den hjälpen du behöver.

Var rädd om dig vännen!

Kramar

2012-03-15 @ 15:31:51
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Malin

TACK för omtanken Catharina, men min värk beror på något helt annat, den kommer jag att leva med hela livet.... TACK messan, ska försöka att skärpa mig lite vad det gäller bloggen, jag vill, men det finns inte sp mycket energi just nu!!!

2012-03-15 @ 21:51:00
Postat av: resumes

There is no way you can see it with your own eyes.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0