Funderingar..

Har fundrat en hel del på sista tiden.. Jag har jobbat på tok för mycket, och livet har de senaste veckorna i stort sett innehållit jobb, äta och sova. Självklart har jag saknat många nära och kära, är ju egentligen väldigt social, men energin har inte riktigt räckt till...

I onsdags tog jag en ledig dag för Jenny och Birgitta erbjöd mig och Jossen att följa med på en dagstur till Ulllared! I bilen dit och hem hann vi såklart prata massor, och jag kände hur jag saknade, dels Jenny, men även mina andra nära vänner...

Med facit i hand, så har jag varit urusel på att umgås denna höst, vinter och vår. Nu vet jag, att allt inte ska hänga på mig, att det inte måste vara jag som ser till att vi ses, men ändå... Man vill så mycket, men i perioder orkan man helt enkelt inte med...

Idag tog jag ytterligare en ledig dag, skulle egentligen behöva flera, känner mig sjukt sliten, och det kan inte bara skyllas på jobbet. Det finns annat som tar styggt också, men jag känner att de bättre dagarna är på väg nu.

Jag funderar mycket på vilka vänner jag har, och vilka som inte är det.. Jag har sett sidor hos vissa som jag inte tycker om! Vissa finns i ur och skur, man behöver inte bevisa något, de bara finns där, innnerligt, och jag är så tacksam för dom, de är alla värda sin vikt i guld! När allt lugnat sig på jobbet ska vi få till en ordentlig grillfest, det ser jag fram emot massor..

Blev det en gnällinlägg tro? Inte alls meningen i så fall, för i det stora hela har jag så mycket glädje i mitt liv! Den finaste gubbe man kan tänka sig, och barnen.... de gör mig så stolt. De har så många goda sidor att det inte finns plats i inlägget för dem alla.. De är, för att beskriva dom kort, kloka, duktiga, snälla goa och framförallt har de ett stort hjärta, har förmågan att känna empati med andra, och det betyder så mycket! Där kom det visst med en hel portion skryt ocskå ;)
 
Efter en nyttig och flitig dag, och en kväll som tillbringats på en solig altan (livskvaliteé) är det snart dags att hoppa i bingen. Sov gott därute!
 
Kram Malin

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du är nöjd med dina fynd, jag längtar redan till nästa resa :P, jag som sa "aldrig mer!" efter första resan dit :P.

Va rädd om kroppen min vän, bra att du lyssnar på den nu och tänker lite på dig själv :).
Hoppas vi ses snart igen :)

2013-05-20 @ 09:45:10
URL: http://jennydepp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0