Krämpor...

Från att ha skrytit f.ör allt och alla om hur bra min kropp varit senaste tiden, gör jag en liten rörelse fel, och PANG, så var det här igen... Jäkla kropp, jäkla rygg just nu! Jag VET att det inte är livshotande, jag VET att många har det värre.. Men jag lever i min kropp, i det som finns omkring just mig, och ibland orkar jag inte hålla min klagan borta. Visst får jag lite dåligt samvete efteråt, men jag måste liksom få det ur mig...
 
Sjukskriven igen då, det gillar jag verkligen inte att vara. Behöver mina rutiner, då mår jag allra bäst! Haft ett par veckor där det ena utlöst det andra, så jag gissar att kommande veckor blir MYCKET bättre :) Fredagen för 2 veckor träffade jag ju 2 av mina gymnasiekompisar och vi hade bara sååååå roligt!! Vaknade dock upp på lördagen och kände en ömhet i min vänstra kind. Dagarna gick och jag svullnade alltmer. Tänkte att det var väl någon körtel som svullnat upp, tog det med ro, men på onsdag kväll var jag riktigt svullen så jag gick till doktorn. Han hittade inga fel, men gav mig oroande vibbar, och skulle det inte ge med sig skulle han skicka mig akut till ÖNH. 
 
Som tur var vände det och svullnaden gick ner. Då var det dags för ryggen! En enda liten felvridning och pang, där satt den! Ryggen värkte som om den skulle gå av när som helst. Har ju mediciner att ta till när detta händer, så både stesolid och oxinorm intogs. Efter några dagar blev jag då hård i magen, och det kom som ett brev på posten.. Som grädde på moset brände jag mig rejält när jag gjorde soppa och skulle mixa den. Locket från mixwern flög av, höll väl inte ordentligt. Så då fick man lite brännblåsor också...
 
Jaja, ryggen är liiiite bättre i alla fall, men att sitta är ingen hit, så tyvärr missar jag ju Örebro och min gudsons hockeymatch där. Är så besviken över detta, då man så sällan har möjligheten att vara med när han spelar. Men det blir att bita i det sura äpplet OM det inte händer något positivt under natten? Man vet aldrig.... :)
 
Så där ja! Då har jag gnällt av mig massor! Men jag är väldigt glad idag trots allt! Någon som jag önskat och som är mer än värd det har fått en fast tjänst i kommun idag. Jag är glad så det spritter i hela mig... Några fler har också fått det, vilket är superkul, men lilla L... Hon har kämpat så hårt för allt och är ett bevis på att man kan komma långt med att TRO och att aldrig ge upp.. 
 
Sov gott!  
 
/Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0