Julen 2007

Ännu en jul som passerat förbi, utan att man hunnit märka det nästan. All den här hysterin, veckor, ibland månader i förväg, sen är det över på några minuter. Man myser, äter gott, ser Kalle Anka, fikar, sen kommer tomten,,,, sen är det bara,,,, över!!!!!   Lika överraskad blir man varje år! Fast för mig har det varit stor skillnad i år,,,, jag har haft en avslappnad och lugn jul! Inget jäkt dagarna, eller natten INNAN, som det alltid varit förr! Det är inte värt det!  Har tänkt så mycket på andra viktigare saker, som att bara umgås och ta hand om varandra. Speciellt efter att min arbetskamrat förlorade ett 30-årigt syskonbarn för några månader sedan, har jag tänkt så. Vem vet hur mycket tid vi har på oss? Ta vara på varandra ,uppskatta varandra! IDAG! Så igår låg vi och drog oss lite, innan vi gick upp och åt "julfrukost"! Efter det hade vi paketutdelning här hemma, med familjen! Sen gjorde vi oss i ordning och åkte till svärföräldrarna. Där väntade ett riktigt gott julbord på oss, och det blev förståss Kalle Anka, fika och som jag sa,,, tomtebesök! Moa (Barnens 3 -åriga kusin) var så glad, öppnade paket och kramades,,,, -"MIN MALIN", säger hon....... hihi ....  Riktigt söt är hon! Tyvärr glömde jag kameran, så jag kan inte visa några kort därifrån. Efter det åkte vi hem med lite grejer, och vidare till Storebrorsan, där även syrran med familj var! Där bjöds det på glögg, prat, dans och många skratt!     Vid  23- tiden ramlade vi i stort sett över tröskeln här hemma! Helt utmattade............
       
 
Hos storebror......        igen......                        Julpyntat här hemma....

Idag jobbar jag DT igen, och är bara hemma på "permission" nu.... Tänkte "blogga" lite innan jag börjar med lite julmat här hemma.  Kan ju i alla fall passa på och tacka dig J, om du läser detta, för att du var så snäll och gick ut och jobbade åt mig igår, Jag uppsakattade det verkligen! TACK, TACK och åter TACK!!!  Du är så snäll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0