Julkaos!!

Typiskt oss! Hitta på att vi ska renovera ett rum från golv till tak, veckan INNAN JULAFTON!! Vi har grejer & slipdamm, ÖVERALLT!!! Synd/bra att digitalkameran strejkar, annars kanske det funnits bildbevis! Nåja, jag tar julen med ro numera. Var mycket mera stressad förr, men har väl blivit äldre och klokare, och insett att det viktigaste är att just njuta, njuta, njuta..... Tomtar, paket, familjen och godmat är viktigt förståss, men det behöver inte vara kliniskt rent! Minns ju när man själv var liten. Kvällen innan, slet mina heltidsarbetande föräldrar febrilt.... Minns att mamma skurade, både väggar och tak, i varje skåp.....ja, överallt!!  Det var en enda röra när jag gick och la mig, men när jag vaknade på julaftons morgon, doftade hela huset av en blandnig av såpa och julskinka. Hela huset glimmade, det var pyntat och granen glittrade i vardagsrummet! Härligt var det, men på kvällen halvsov både mamma och pappa framför "Karl-bertil jonssons julafton"! Visst, det kommer inte att bli skinande rent i huset, det hinner vi inte, men Casper kommer att få sitt rum klart innan jul, och det är han jätteglad för! Och det är VIKTIGT!

          image79

Jag och mina syskon julen 1977. På  vä sida syns vår lucia, som jag själv har vid granen numera!

Kommentarer
Postat av: Fridah

söt bild :)

2007-12-17 @ 12:33:07
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: sanna

vad jobbbigt

2007-12-17 @ 16:33:42
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Fridah

** kan förstå de, hoppas de blir fina bilde rpå mig och släkten som jag kan behålla :)

2007-12-17 @ 18:30:48
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0