Luciamorgon,,,,,, I like,,,,,,,,,,,,, <3

Vaknade tidigt,,,,  kokade kaffe & fixade fika, väckte barnen,,,,,,,,,  Sen kröp vi upp i dubbelsängen och fikade på lussebullar och pepparkakor, medan vi såg på Luciamorgon och adventskalendern!  Mysigt!!  Ja ja vet,,, jag är "gammal" och barnen "stora",,,,,,, men vad gör det? Att mysa & vara lite "barnslig" är bara nyttigt, och ska jg vara riktigt ärlig, har jag bara missat årets adventskalender en enda gång!! Det ni! C sa till mig häromdagen, att jag
t om älskade julen mer än vad ungarna gör, ha ha,,,, så får vi väl hoppas att det inte är, men kanske gillar vi den lika mycket? Kändes extra stämningsfullt eftersom det faktiskt snöade lite grann i gårkväll och under morgonen!

                      image54

Igår var jag faktiskt lite duktig, trotsade min onda arm och bakade "Mammas julkakor"!! Härligt, blir ingen riktig jul utan dom. De blev riktigt fina, kanske sände hon en hjälpande hand från ovan? Vem vet? Tyvärr är barnen så stora att de inte vill vara med på bild, än mindre klä sig i lussemundering, men som tur är, har jag ju "min" Lucia, som följt mig nästan hela livet,,,, Varje år, när lucian plockas upp från förrådet, tänker jag på Hildur. Hildur var vår granne när jag var liten, och det var hon som gjorde lucian till oss. Huvudet är taget från en av hennes gamla dockor, klänningen har hon sytt själv,,,,,, Se så fin hon är!!!   Ett fint minne från barndomsåren! Tack Hildur!

                      image55

Sen får jag ju inte glömma att nämna att "BAM", Caspers katt var tärna i morse, med glitter på huvudet! Hur söt som helst,,,, förhoppningsvis kommer det en bild senare, eftersom den endast finns i J:s mobiltelefon!!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Tror jag inte ett dugg på att du är, är inte så lätt att förstå sig på HTML tycker jag trots att jag är systemutvecklare så är man inte van måste det vara ännu värre, om du har någon bakgrund du vill ha kan du maila den till mig så kan jag fixa i ordning den och tala om vart du skall fixa till det i koden.

2007-12-13 @ 10:58:01
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Helena

Vad mysigt det låter förresten...

2007-12-13 @ 10:58:36
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0