Currypinnar & Glögg

Idag kom då Folksam -Benny hit, av en massa anledningar,,,,,  
1) För att informera om vilka fördelar vi kommunalare har via folksam
2) För att försöka övertala mig att prova på att vara platsombud
3) För att se över mina försäkringar & pensioner
4) För att se över curryfälten i huset,,,??

 Ja ,det var cirkus värre här kan jag säga, ha ha ha.... naturligtvis glömde han pinnarna
hemma, men det gick tydligen nästan lika bra med en halskedja också,,, med en tung berlock på!
Vi såg väl antagligen inte kloka ut!  Först gick Benny , 3 steg hit, 3 steg dit, med mig & sambon hack i häl!
jodå, mycket riktigt, har jag min sovplats mitt i ett sånt där kors?!?!   Halskedjan fungerade på samma sätt som när man ska kolla vad för kön gravida har  på "bebbarna"magen!  Tydligen kan man få sjukdomar eller värk om man ligger på ett sånt där energifält!!  Invecklat som bara den,,,,,,  Han skulle komma förbi med pinnarna och kolla över det ordentligt en annan kväll,,,,,  ja ja,,, vi får sse vad som händer på den fronten!

När han åkt, ringde M och bjöd över mig på lite glögg,,, mumma, vad gott det var!! Premiär för vintern 2007!!Härligt!
Får nästan lite "julstämning" i kroppen när man sitter och smuttar på glögg & knaprar pepparkakor!!!   :)
Lovade att tänka över det där med jobbet som folksamombud! Är så osäker på om jag fixar det, känns som om det är 1000 saker att ha i huvudet! Tydligen har han pratat om mig med sin chef, så nåt svar förväntar dom sig nog!! 
Pratade med D om det idag också , och vi skulle hörs i morgon med, så antagligen får jag lite kloka råd av henne i alla fall!  För övrigt har jag inte gjort så mycket mer idag, förutom att jag hållt mig "lugn"!!! Jobbigt att inte grejja med allt jag vill, men sköter jag mig nu, vet jag att det snart är bra!!  Förresten har jag blivit 643:e medlem i den livsviktiga klubben "Fuck you I am from Värmland" idag,,,,,,,   Det ni!!!     Natti natti!!!

Kommentarer
Postat av: mulla-gulla

Den klubben vill ja oxå va me i, säkert mamma också kanske hur många som helst!!!! Låter som ett kul initiativ, fränt att komma på nåt sånt. Nu ska L få spela sims så vi får prata i fred...virus-puss!

2007-11-20 @ 13:46:50
URL: http://hagganihusetbrevid.blogg.se
Postat av: Malin

Ha ha,,, skaffa dej en facebook, så ska jag se till att du blir medlem,,,

2007-11-20 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0