"Göbbleksaker"

Jaa, en hektiskt dag blev det minsann idag! Hunnit med ganska mycket, om jag får säga det själv! Dagen började med en sjuk son, så det blev en sjukanmälan till Jättesten direkt kl 8. Sedan var det läkarbesök igen, med den "berömda" armen, som envisas med mig fortfarande,,, sjukskriven 2 veckor till, samt ökad diklofenakdos, blev resultatet! Och att ta det LUGNT!!!  Lättare sagt än gjort!  Sen handlade jag lite, var ner till kommunen och fyllde i traktamente,,, hem och fixade lite mat.   Vid 16-tiden mötte jag upp min "gubbe" på elgiganten,,,, han skulle köpa sig en ny leksak, haha,,,, en ny stor tv, skulle han ha,,,, för den vi har, den kommer nog snart gå sönder i alla fall? Eller?  Vilken taktik,,,, så jag skulle ju kunna säga att,,,, -mina skåpluckor i köket,,, de går nog sönder snart,,, lika bra att köpa nya???   Kul skulle det ju va, men,,,tror inte det va!!!  Men en stor spegel till vardagsrummet, fick jag köpa med mig hem i alla fall!  Sen blev det film,,,, nya "Pirates of the Caribbieanan -vid världens ände" och lite mys med ungarna.   Efter den nästan 3 timmar långa filmen, fick man börja fjäska för gubben (det värsta jag vet) -skulle du möjligen vilja hjälpa mig med spegeln??? Blir liksom lite för tungt för mig nu,,,,, hmmm,,,,, jobbigt att fjäska,  brukar ju klara det mesta själv, men nu vill jag bli som folk,,,, (kroppsligt i alla fall), så snart som möjligt!!!   Fjäsket gick hem och spegeln sitter där den ska,,,,Har även tillsammans med min svägerska förberett det jag måste inför Syster ysters födelsedag,,, skickade ett litet brev till henne redan idag, he he,,,, En liten förvarning!   Skönt, nu är det svåraste klart,,,,
Nu ska jag "hoppa i bingen",,,, får gå upp tidigt i morgon, för jag har lovat att jag ska bjuda AnanasAnna & Jenny på fika imorgon fm , efter kvartsamtalet med Jossen!!!    Ha det bäst, alla ni som tar er tid med min blogg! Kramiz!! :)


Kommentarer
Postat av: mulla-gulla

Göbbleksaker de är alltid dyra de. Börjar bekymra mej för våran tv det är skum bild å konstigt färg i bland fast den bara är 4 år. Den pajar väl lagom med nåt annat, så är det ju alltid. Kom på att vi bott i huset 7 år (!!!!) nu så då lägger väl frys/kyl av inom en inte avlägsen framtid. Skåpluckorna har väl hängt med ett tag, man vet aldrig vad som händer. Kanske gubbens systerdotter kommer på besök snart med en spritpenna hon lägligt hittat nånstans. Man vet aldrig....

2007-11-16 @ 00:31:06
URL: http://hagganihusetbrevid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0