Skumt!!!!!!!!

Igår kväll när jag kom hem från affären, stod det en "Snubbe" utanför huset. Hann precis fundera vad det var för "typ", när han sträckte fram handen och sa, -Hej,,,, jag är visst lite tidig!   Öhh, tyckte jag,,,,  -va?
Jaa, jag heter B, från folksam!  Shit!!! Just ja! Det var ju idag!!!!!!!!!!    Hade ju planerat in det för flera veckor sedan, att han skulle komma och berätta vilka rättigheter vi  inom kommunal har, eftersom vi genom dessa har folksam som försäkringsbolag. Denna man åker därför ut till alla fackombud, dvs, bl a MIG!   Även min "gubbe" skulle ju vara med, eftersom han också kan dra fördel genom min försäkring,,,,  Bara det att "F" inte var hemma, skulle heller inte komma hem före 21! PINSAMT!!!  Så hade han ändå åkt från säffle!  Ingen fara, tyckte han, vi bokar in ett nytt datum,,,,,   flera förslag, men inget passade, men nästa torsdag då?, undrade han,,,,,, -Jooo, eller nej,,,, då ska ju jag på,,,, hm,,,, jaa, lite spökerier, eller vad man ska säga,,,,,   pinsamt igen,,,, Inte alla som ser intresse i att springa hos medium och liknande,,,, men han utbrast bara,,,-Ska du på TERRY EVANS???? Ja, sa jag,,,,,,,,
Ingen fara,,,,,,  sånt tror jag också på sa han,,,, är själv lite medial,,,,sen började han berätta en massa saker,,, så vi gick in och pratade övernaturliga krafter i stället för försäkringar,,,,,,,,      Han sa även att han kände att det fanns nån i vårt hus!!????!!!!     Kom in på allt möjligt, bla värk och arbete i vården, vilket är för tungt för mig, (jag vet!!!)    Då kom han med förslag, att jag skulle börja som folksamombud här i kommunen, med omnejd, för de har ingen här!!   Han sa att jag skulle passa som det, för jag hade lätt att prata med folk osv.....  snopet..........  
Innan han gick sa han bara,,,, -Ni har mycket "gott " här i huset........    

Knepig kväll det blev....... Sen kände han ju D också, jätteväl.....  knepigt , hade aldrig sett honom förut, ändå prata vi på som om vi känt varann jättelänge!   Nästa gång skulle han ta med sig sina "currypinnar" eller vad det hette, och se efter så inte vi hade våra sängplatser på sk energifält???!!!!!!   Det hade han haft, och då hade han jämt ont i ryggen och var ständigt trött,,, det visade sig att sängen stog helt fel, att han låg i ett sånt där fält! Spookie spookie,,,,,,,     Fortsättning följer om 2 veckor             

Kommentarer
Postat av: Lindus

Hej. Skrev kommentar förut men då dog internet här ute i vilda skogen, nån älg som gick över sladden kanske. Det var en hårResande berättelse det där du, fränt!
Tänk om du hittat din nya folksamkarriär å tänk om all värk beror på att sägen står på fel ställe... vill det sej väl så kan dit liv faktiskt ha förändrats på bara en kort kort stund...en folksamsnubbe kliver in i dit liv å förändrar allt hahaha en ängel kanske =). *psst* vi hade våran säng mitt i ett kryss å du kan ju fråga folksamsnubben hur bra det är på en skala....man kan faktiskt bli riktigt sjuk! Jag har hört att förr i tiden byggde dom husen efter vart linjerna å kryssen befann sej.

2007-11-09 @ 13:17:19
Postat av: Anonym

Sant!
Tydligen utgår kineserna efter dessa kryss när de bygger hus, och ser till att de blir "inbyggda" i väggen! Knepigt! Vi får se vad "Spookie-B" säger,,,, om 2 veckor,, haha

2007-11-09 @ 14:29:15
Postat av: ANNIKA

Tjenis!
Sånt här händer bara dig och Ingrid Ö. Väntar spänt på uppföljning!!!!!.....

2007-11-09 @ 16:11:12
Postat av: annica

Hej! har hittat till din blogg och jag gillar den jättemycket. kul med försäkringsgubben och mediala saker, skulle också vilja gå på Terry.

btw är jag kompis med Jenny T, tror ni jobbar tillsammans?!

Ha en fin helg!

2007-11-10 @ 10:56:54
URL: http://www.branting.org
Postat av: Malin

Kul att du gillar min blogg, Annica Branting,,,,stämmer att jag jobbar med Jenny!
Försökte komma in på din sida men lyckades inte! Fungerade inte att maila heller,,,,,,

Malin

2007-11-10 @ 14:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0