Grums tur och retur?

Så nu har man kommit hem då, efter 3 dagar i huvudstaden!  Allt har varit jättebra, roligt och intressant, men det har också varit mycket intensiva dagar. Eftersom jag i ärlighetens namn oftast åker till Göteborg MED bil, när jag ska åka till en större stad, så funderade jag lite om allt skulle "klaffa" med pendeltrafiken mm,,,,,  sa till Maria efter 2 dagar, typ, -guuuud, så bra allt har gått, inte har vi missat eller åkt fel med pendeln en enda gång, och gatorna runt i stockholm som vi sprungit och shoppat på, kors och tvärs, så har vi ändå hittat tillbaka till hotellet igen! FANTASTISKT!!!   Den egentliga orsaken till resan var ju att vi skulle ha en monter i Älvsjö, och representera värmland och grums på äldreomsorgsmässan!   Men vi har ju även sett till att vi fått shoppa, äta god mat och dricka gott vin!  Resan har varit jätte,  jätte rolig, verkligen,,,,,, och som sagt, allt har gått jättebra, så vi var nöjda när vi satt på tåget hem i går kväll,,,,,,, ni vet ju själva "Borta bra, men hemma bäst"! Så när tåget äntligen rullade in på järnvägsstationen i Grums drog vi en suck av lättnad,,,,, home sweet home,,,,,, Vi tog våra väskor och påsar och gick mot utgången, öppnade dörren o skulle precis kliva ut på perrongen, när jag såg att tåget redan börjat rulla,,,,, PANIK,,,,  gjorde en tvärvändning (sträckte mig, härligt "gött" i benet), över både Maria och bagaget, och sprang igenom kupén för att ropa på konduktören,,, -hallå, hallå,,,,, f-a, j-a skit,,,,,,, ni måste stoppa tåget, jag ska AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!     I den stunden tänkte jag inte klart alls utan såg bara mig själv i göteborg på natten,,,,,, JAG VILLE HEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!    Va? sa  konduktören, skulle ni av??? Jaa, skrek jag, du får stoppa tåget,,,,,  naturligtvis kunde dom inte göra det, utan vi fick snällt följa med till Säffle,,,,, Jaa hur vi såg ut i den stunden,,, ha ha ,,, det måste nog upplevas och kan inte förklaras i ord,,,,,,väl i säffle fick vi en ursäkt i form av att tågchaffören var nybörjare,,, dessutom en kvinna (Grrrrr), som om inte karlar kan göra misstag då , eller? Väl i Säffle på perrongen, stod vi bland bagaget och "asgarvade", vek oss dubbla av skratt,,,, folk glodde och tänkte nog att vi var fulla eller nå´t!!!! Hur som helst var det i alla fall inte vårat fel, alltid en liten tröst!  Och som jag sa tidigare,,, det händer ALLTID något tokigt när jag ska göra nånting, haha,,,,,,  fast allt löste ju sig trots allt, och min snälla svägerska och lilla Moa hämtade upp oss i säffle, så hem kom vi ju till slut, trots allt,,,,,,,,,

                                           "Dårarna åppnas,,,,, dårarna stängs"    (Så sant som det är sagt!)

                image22




Dagens kloka ord:
"Det finns stunder när allting går bra; bli inte rädd - det varar inte"

Kommentarer
Postat av: Anna

Det ska vara Malin och Maria i ett nötskal :) Haha.. Tur att ni hade det trevligt iaf :) Kramar

2007-10-26 @ 12:58:59
URL: http://ananas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0