Måndag morgon,,,,,,,,,,,,

Jaa, då var det måndag igen då,,, en härlig sådan. Visserligen är det grått och småkallt ute, men jag har en LEDIG dag! Och det är så underbart! Så här på morgonkvisten har jag ingen aning om vad jag ska uppleva just idag! Dagen ligger framför mig, oplanerad,,,,,,,,,,,så tycker jag om att ha det! :) Kanske även därför många vänner kallar mig just tidsoptimist? Inte bara det att jag tror att jag ska hinna allt på ingen tid alls,,,, jag planerar inte så mycket, tar saker lite som de kommer,,,, visst, kan bli snålt med tid många gånger, men bara känslan av att ha tid som inte är så himla välplanerad är helt underbart!!!  Prova får ni se! Jag griper mig an dagen,, fråga mig inte om i morgon!!!     Eller det förståss, just i morgon vet jag ju,,, då ska jag till Stockholm med M .F,,,,  Vi ska stå i en monter på Älvsjömässan,,, som apor i bur, och bli matade med bananer,,,,,haha,,,,, nejdå,,,,, det ska bli jätte intressant faktiskt! Hemma på torsdag kväll igen,,, så det blir kort men intensivt!  

Har jobbat under helgen, och igår satt J där på morgongenomgången och nästan slumrade till, hela tiden,,,, såg så himla roligt ut,,,, nickade till och blunda, och så plötsligt, ,,, uppspärrade ögon, typ, -JAG ÄR VAKEN!!  Hon har ju själv jobbat hela helgen, men ändå hunnit/orkat med lite nattsudd, ha ha,,,,,  Fattar inte hur hon orkar!  Men hon är ju ett x antal år yngre än mig,,,, kan vara orsaken,,,, kanske var man likadan, fast man har glömt bort det! Fast trött med stort T  , var hon, helt klart!     "Gullet" däremot , hon satt bara där och log,,,,        Förklaring:  Vi har ju både vänliga och "ilskna" vårdtagare kan jag säga,,,, ibland kan man vara helt slut, efter att någon varit ilsken/sur mot en ,,,,, Visst, man får tänka inom sig: DE är ju faktiskt sjuka, det är ingenting direkt mot MIG, som person! Svårt ibland det där!  Men när man kommer till  B,,, han är för gullig han,,,, kallar mig vackra Malin,,,,, pussar mig på handen när han fått sin hjälp,,,,,  man är ju inte bortskämd direkt, ha ha,,, ok, han är 90+ ,,, men han är så söt,,, kallar A för "gullet" och mig vackra Malin,,,,,,,  Charmig som bara den!  Man blir glad av att prata med honom, och man känner att det är värt det! Jobbet är ju inte bara en dans på rosor, kan jag säga,,, Nog om det!

Sonen är hemma från skolan idag, har ont i magen,,,, får väl pyssla om honom lite i alla fall,,,,,  packa ska jag göra, och "dra över" det värsta med dammsugare. Promenaden ska jag inte missa idag, absolut inte,,, blir nog dåligt med det några dagar nu,,,,,,,,,  Annars får vi hoppas att man träffar någon god vän eller att det händer något annat skoj innan dagen är slut,,,,,,,
Vi får se,,,,,, ev uppdatering senare,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Ha det bäst!!!!!!!!!!!!!


Dagens kloka ord:

"För varje minut som du är arg, förlorar du sextio sekunder av glädje"

Kommentarer
Postat av: Haggan

Vekar ju lovande och framförallt ärlig din blogg ! Vet du i går var sista Sopranis-avsnittet NÅNSIN!!! Där var det en som kallade katter för "orm i päls" tänkte att det skulle Malin inte gilla, höhö. Ses i afton för att dryfta våra nya karriärer och ett (fyra) glas vin. Puss så länge :)

2007-10-22 @ 11:40:14
URL: http://hagganihusetbrevid.blogg.se
Postat av: Annika.A

Jaha, nu har man två jobbisar att läsa om! Ha det så kul i stora stan, och gå för guds skull inte vilse!! Vi syns! kramiz

2007-10-22 @ 12:32:21
Postat av: Jenny

Hej hopp Vackra Malin!
Nu har jag snarkat ikapp, så nu är jag vaken =P
Ni får ha det superroligit i Stockholm, är ruskigt avensjuk på eran hotell-frukost.
Ha de gött
kram

2007-10-22 @ 20:01:25
URL: http://jennydepp.blogg.se
Postat av: Anna

Ha det så skoj i Sthlm! Kramar

2007-10-23 @ 00:14:34
URL: http://ananas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0