* Löningsdax......

....är lika med räkningsdax! Glädjen över löningen, förbyts snabbt
mot sorgen över räkningshögen! "Suck"! Lika bra att ta tjuren vid
hornen och betala direkt, så är det gjort! Tråkigt men sant, när jag
tänker på vad mycket jag kunde ha gjort för dom pengarna...
För är det något jag är bra på, så är det att göra av med pengar!
(fråga gubben) Han trodde ju att Magnus Ugglas låt "Kung för en dag"
var tillägnad mig, inte för att jag fattar vad han menar med det, hmmm......

Dagens kloka ord:
"Bankboken kan vara ett monument över det roliga man inte unnat sig"

Kommentarer
Postat av: soffie

ja tank om man kunde fa behalla sin lon en eller tva ganger varje ar,guu va skojigt man kunde ha.
Ha det bra
nasta gang jag skriver ar jag hemma i Sverige

2008-04-25 @ 13:28:36
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0