Retas.....

Hade en liten disskussion med min kära sambo igår, eller rättare sagt, han hörde mig
när jag pratade i telefon igår.... Jag råkade väl säga nåt om, att det är knepigt att alltid
"gubbarna" är duktiga när de grejar med något, och att vi "kvinnor"  bara tas för givna
när vi sköter det mesta i hushållet, som städning, tvätt, handling mm...  Han tog nog åt
sig direkt, för han muttrade något om att han kunde visst fixa hushållsarbetet, men då
får JAG snickra! Behöver jag säga att jag nu har problem... jag menar, jag kan ju inte säga
att jag inte KAN snickra, eller hur? Någon som har en bra ursäkt till hands? Personligen
tror jag att jag är en mycket....hmmm, bra snickare, om jag bara vill, eller? Ursäkt omgående tack!


Kommentarer
Postat av: Helena

Det är lugnt, sätt igång och snickra du, se till att han är där när du gör det bara och gör något som inte kostar skjortan att göra om. Fortsätt hävda att du kan visst snickra och använd hans messt uppskattade verktyg, kan du verkligen inte kommer han omgående få en attack för att det inte blir som det ska och gömma verktygen för dig. Då har du i alla fall försökt. Så brukar jag göra :-) L-G brukar få något panikartat i blicken när han ser att skruvarna börjar bli utnötta pga felaktigt skruvande och skruvdragaren gråter och ta över ;-)

Det är bara bra här hemma för tillfället i alla fall, vädret är bättre - det finns mer att göra - alla är gladare:-)

2008-04-20 @ 07:04:10
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0