Varför spara?

Då menar jag inte pengar, det kan ju vara bra...
Jag menar på skräp? Man blir ju mörkrädd, när
man tänker på allt som jag hittat när jag städat
ur skåpen! Flera gånger har jag undrat:
"Hur har jag tänkt här? Hmm, varför spara på den här?"
I ett skåp har jag haft lite blandat, och det är där jag
gräver just nu. Ett exempel på fynd är bl a Gem, reflexer, spik,
cykelnycklar, gamla plånböcker, pennor, sudd, solglasögon
,
anteckningsblock, mediciner (Som var tanken från början),
stenar (?) "Minnen", dvs inträdesbiljetter till olika arrangemang
och Gud vet allt! Det är en enda röra! Kan inte påstå att det
ör speciellt roligt att rota i allt småskräp heller. Hur har ni det
i skåp och lådor? Själv har jag mest ordning där ögat ser,
förövrigt kan det vara kaos. Säger väl en del när ungarna kallar en
garderob för "Mördarskåpet", för att det ramlar ut grejer på den
som törs öppna det?

Kommentarer
Postat av: Helena

Hahaha, vi är lika där också då ;-) Jag har städat runt omkring mig, avskyr röra, men öppnar man skåp och lådor... Hua säger jag bara... Kör en ordentlig utrensning en gång om år sisådär på vissa mer utsatta ställen och konstigt nog blir dessa lådor och skåp nästan tomma trots att de var fulla innan...

2008-04-08 @ 12:22:35
URL: http://helenasnackar.blogg.se
Postat av: Marie

Hahaha jag är inte ensam om att ha ett sådant skåp då =)

2008-04-08 @ 13:16:49
URL: http://lakritstokiga3barnsmamman.blogg.se
Postat av: Maja

Vad du är duktig alltså! :D

2008-04-08 @ 13:31:23
URL: http://totalblackout.blogg.se
Postat av: Annsingen

Ja oj såjag känner igen det! Fy! Måste nog städa mitt jag me.Men vågar jag?

2008-04-08 @ 14:00:14
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Lindus

kommer ihåg en dam som sa det på vårat jobb,,
titta i mördarskåpet å jag hade nog aldrig hört det förän hon kläckte det ....komandoran som hon själv kallade sej....ja gilla henne ja.

2008-04-08 @ 14:45:51
Postat av: eva

hej och tack för dom fina orden...det värmer...joo det där med städningen håller jag med om..jag har fint på ytan men rörigt i skåp,,haha..vissa iallafall..typ linneskåp och så..och garderob..jag har en väldigt stor sån men en väldig organiserad röra..hihi..städadu ur badrumsskåpet igår..ojoj vad fanns där jo tomma flaskor .spray..parfymer..kladdiga burkar...m.m.
stööön.mennu är det fint där så nu blir det hallgarderoberna sen..ut med tjocka jackor o skor och in med tunna jackor och ballerinaskor..kram kram

2008-04-08 @ 15:38:01
URL: http://evapinglans.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0