Skolsjuka?

Sonen har haft lite ont i magen under helgen. I går kväll
började han klaga på huvudvärk istället, så även under morgonen!
Man funderar ju lite, det har inte varit några problem alls under
sommaren, och nu plötsligt börjar allt? Vet ju att han pressar sig hårt
i skolan, mest för kompisarna tror jag, att leva upp till att vara den där
tuffa killen, som alltid har något roligt att säga eller göra Hur ska man få honom 
att förstå att han duger, precis som han är? Han har slutat med all idrott
under året, trots att han varit jätteduktig, tror han jämför sig med andra,
och inte tycker att han duger.... Tror alltså, jag vet ju inte säkert! Jag skickade
i alla fall iväg honom till skolan, med en lapp om att han får komma hem om det
inte blir bättre. Får dåligt samvete, man vill ju inte misstro dom heller, men jag känner
igen detta sedan förra året. Får se om han kommer hem eller inte..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0