Vi hade ...

Vi hade en ganska intressant pratstund på kafferasten idag.
Vi pratade nämligen om människor och djur, vilka regler som
finns osv... Vad jag har förstått så får man inte  ha en häst ensam
i hagen, men att människor sitter dag ut och dag in i sina lägenheter,
det är tydligen helt okej?

Djur ska ges tillräckligt med foder och vatten och tillräcklig tillsyn.
De ska ha tillgång till frisk luft varje dag, men till hur många gamla och
sjuka ges tid till den rätten? Om ett djur blir allvarligt sjukt, hjälper vi dem via
ett vetrinärbesök, att få sluta sitt liv. Hur många människor finns det inte
omkring oss, som bara önskar att få samma rättighet? Att få hjälp att avsluta
sitt liv,  då ålder, sjukdom  och ensamhet gör att de inte längre orkar leva?

Nu får ni inte misstplka mig! Självklart ska alla djur behandlas väl, och få de
omsorger de behöver, jag är en sann djurvän, jag vill inte se att de plågas
eller missköts.... Det jag menar är bara, har inte våra gamla och sjuka människor
samma rättighet? VART ÄR VI PÅ VÄG EGENTLIGEN?

Eftersom jag jobbar i äldrevården, kan jag ju se förändringarna som
hela tiden kommer smygande. Varje minut av vår arbetstid kommer att mätas,
och kontolleras för att vi ska vara så effektiva som möjligt.  Jag vet inte hur mycket
mer förändringar/försämringar jag ska stå ut med i mitt jobb! Snart är det
"löpande ban" verksamhet som bedrivs.... Det är ju faktiskt människor
vi jobbar med
, som har samma känslor som du och jag!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack så mycket Malin! :)

Jag håller med dig i det du skriver.

Det måste vara oerhört frustrerande att se alla dessa försemmringar hela tiden.

Ja, det är så trist så det finns inga ord.

Kram

2008-08-27 @ 16:51:37
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: bjorne

Exakt så som du skriver är en så bra jämförelse och

verklighet så inte ens en känslolös högavlönad

politiker skulle kunna prata bort det där och jag

håller med dig till110%

2008-08-27 @ 19:08:16
URL: http://bjornesmagazin. blogg.se
Postat av: Ann

God morgon! Ja om du visste vad jag håller med dej! Du har så rätt!

2008-08-28 @ 06:12:28
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0