Hjärntrött......

Idag har jag varit och jobbat igen, och jag kan säga att det är mycket rörigt på jobbet... Finns inte folk på alla rader, då 2 personal har slutat och ingen kommit in i stället. Allting som inte hinns med, läggs som extra bördor på våra axlar, som bara känns tyngre och tyngre, och jag måste erkänna att det blir något som ligger och pyr i bakhuvudet hela tiden. Idag fattades det folk igen, så löneräkningen fick jag helt överlämna åt A, så jag kunde gå ut och jobba i stället. Mycket oro inför torsdagens möte också, naturligtvis, och sånt tar ju på krafterna. Många som inte jobbar på vårt schema har nog svårt att förstå hur vi kan vara så deppiga över att bli av med det. De förstår verkligen inte vilken förlust detta blir för oss alla.

Sen är det ju vårat lilla kalas på onsdag! En underbar arbetskamrat går i pension sista december, och jag är så glad för hennes skull, att hon slipper vara med om allt som händer nu, men samtidigt kommer jag att sakna henne otroligt. Jag vill ju så gärna fixa lite extra roligt för henne på kalaset, men ideérna har sinat totalt. Det är kaos i tänkandet för tillfället. Känner att jag lägger det lilla krutet jag har på henne, eftersom de andra två som redan slutat, nyligen blivit firade på annat sätt genom sina jämna födelsedagar, och faktiskt kommer att fortsätta arbeta på annan arbetsplats. Tanken är, (jag är ganska säker på att hon inte läser,) är att ordna till ett examensprov till henne, med en praktisk och en teoretisk del. Frågor är lättare att komma på, men något praktiskt som har med vårat jobb att göra? Hon ska få ta på blöja och nätbyxor på någon av oss, på tid, sen tänkte vi att hon får trä på ett uridom på en gurka eller annat lämpligt... Det blir 2 övningar, men visst vore det kul med fler?? Förslag mottages gärna. Tänk er att vi jobbar som undersköterskor i hemtjänsten.......

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej gumman!

Usch, det gör ont i hjärtat på mig när jag läser hur ni har det på jobbet. Varför ändra ett vinnande koncept? Har det också lite irriterat på jobbet nu, men av andra skäl, och era är betydligt värre. Hoppas bara att ni får ett vettigt möte på torsdag med riktiga svar och inte det vanliga kommundravlet (som sagt, vet hur det låter). Behöver du vräka ur dig så lånar jag gärna ut ett öra!

Vad gäller påhittighet så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, vet absolut ingenting om att jobba i hemtjänsten... Men jag har ett tips på lämplig förtäring, pepparkakscheesecake. Ska vara poppis i dessa dagar!

Stor styrkekram till dig och dina arbetskamrater!

2008-12-01 @ 22:15:31
URL: http://chocolatefrog.blogg,se
Postat av: bjorne

Gör något kul för henne,sen har hon inte något att förlora som ska sluta,när det gäller vissa saker,låt henne bli erat talrör och ansikte utåt i samhället,hon kan tala öppet om vad som helst för hennes pension kan ingen ta från henne,låt henne bli talkvinnan och blanda in tidningar och allt så kan hon säga verkligheten,en ide bara,kram.

2008-12-01 @ 22:27:55
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Ja Ryssen är min häst!

2008-12-01 @ 23:10:28
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: britten

vännen björne har sagt det jättebra tycker jag ..håller med honom / kram

2008-12-02 @ 13:19:23
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för kramen, tror minsann den hjälpte! L

Usch vad det låter jobbigt på din arbetsplats..och så kan jag säga att jag är urkass på roliga idéer och upptåg :-)

2008-12-02 @ 17:50:41
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Anna

Jepp alla bilder är mina och jag blir glad att du gillar det.Ha det gott Anna

2008-12-02 @ 17:53:02
URL: http://filipendula.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad trist det låter, hoppas bara att det blir bra sen också!

2008-12-02 @ 18:00:00
URL: http://anncatrine.blogg.se/
Postat av: marie

usch vad tråkigt det är på jobbet för dej.



och bra idéer har ni fått fram, det blir nog ett dunder kalas detta =)

2008-12-02 @ 18:31:38
URL: http://tallrotsmarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0