Jul...

Vet inte om jag hinner eller tar mig tid att blogga i morgon, eftersom jag ska jobba! Borde ju var förbjudet att jobba på julafton, men det finns faktiskt många ensamma,  sjuka och gamla människor trots att det är jul...  För de flesta är det som vilken dag som helst. och det om något borde verkligen vara förbjudet! Men nu är det ju så, att jag är helt inställd på att jobba, och  att jag faktiskt ser fram emot att få "tomta" lite för mina gamla!! Jodå, på med tomtemössan, fram med korgen påsar av hemlagat godis! Josefine o Malin, har lagat godis, lagt i påsar och skrivit God Jul etiketter, så i morgon hoppas jag kunna glädja åtminstone någon...

Idag har vi pysslat, i lugn och ro... Städningen är okej, för mig i alla fall, även om det inte är kliniskt rent! Nu har vi intagit "mysposition" , som innebär ett glas vin och lite mys! Umgås med resten av familjen, utom ett litet avhopp för att blogga! Idag har vi varit på kyrkogården och tänt ljus och Marschaller hos mamma & pappa. Det är konstigt att man aldrig vänjer sig. Man är vuxen, dom har båda varit "borta" i många år, men ändä, känns det så tomt efter att ha besökt graven.  Kanske beror det på att de alltid varit mamma och pappa till 100 %, eller beror det på mig! Jag saknar dom så otroligt mycket! Dessa känslor blir väl starkare så här i jultider, men jag har svårt att sluta täänka på vad mycket gläde de hade gett om de funnits kvar här... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo jag försöker skriva mycket, har mycket kreativt inombords :D



God jul gumman! Hoppas du får det så himla underbart imorgon! :D:D Kramar!!

2008-12-23 @ 22:44:41
Postat av: Biggan

10%...jag förstår inte...Min far dog -03 min mor...-05...hur det än nu var så inte fasen var de 10% av vår vardag....OERHÖRT många mer procent var de...

2008-12-23 @ 23:34:51
URL: http://www.kreativitet.bloggagratis.se
Postat av: Ingrid

Jag vet vad du menar det blir aldrig detsamma när man saknar någon eller några på julen men man får hoppas att de är med ändå Kram och God jul på er Mvh Ingrid

2008-12-24 @ 01:15:31
Postat av: Anna B

Önskar dig en trevlig julafton! Kram anna

2008-12-24 @ 13:52:50
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0